• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling cronograph -1940:talet

Som ny och oerfaren i klockbranchen så söker jag lite efter efter tips och råd.

Hur som helst, sprang över denna Bratten på tradera för någon dag sedan, och fastnade:cigar:

http://www.tradera.com/item/190110/204757508/breitling-cronograph-fran-40-talet-
(bilder kommer nedanför)

Tänkte höra om det är något speciellt man bör fundera på/ha i åtanke innan man lägger ett bud.
Någon mer info man borde fråga om?
Vad skulle erat Max bud ligga på?

Finns det några dolda utgifter/väl investerade pengar man borde göra, tex service/polera upp klockan osv?
Hoppas ni har lite överseende med att jag fortfarande lär mig.

Trevlig helg!

Mvh Stefan McGrath.
184346853_77157621-8863-42e2-bd05-bc11ab9073f9.jpg
184346853_a5095dfe-c8c0-4b11-a414-d38db98a9d2c.jpg
184346853_c02d3814-0e32-4312-957d-a83034c8db4f.jpg
184346853_de6baf9e-720f-40a7-ab75-69b75dc061b4.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det du bör fundera även är om det verkligen är en Breitling. Taveltrycket ser lite udda ut så jag tror den är ommålad så frågan är om boetten och verket är märkta? annars kan det vara en ommärkt gammal kronograf. Du bör räkna med att servicebehovet är rätt högt och en service på kronografer kostar rätt mycket.
 
Tack för svar Aurum !
Ska kika vidare lite, men som du säger kan jag tänka mig att den är ommålad, kanske inte behöver vara en dealbreaker för det men..aja..har några dagar att kika vidare.
 
C

China

Guest
Det du bör fundera även är om det verkligen är en Breitling. Taveltrycket ser lite udda ut så jag tror den är ommålad så frågan är om boetten och verket är märkta? annars kan det vara en ommärkt gammal kronograf. Du bör räkna med att servicebehovet är rätt högt och en service på kronografer kostar rätt mycket.

Jag tror inte på den här. Bakstycket ser heller inte bra ut i mina ögon, den bör vara märkt med serienummer och ref, visarna ser dessutom ganska skumma ut, troligen "blånerade" med färg i efterhand.
 
Topp