• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling eller Omega?

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Får inte Breitling oförtjänt mycket spö rent generellt? Formspråket på deras flygarkronografer rockar inte min båt (för mycket siffror och skit, som en syratripp på matematikläger...) men de har ju en intressant historia etc...jag tycker det fladdrar förbi en del vintage som ser riktigt bra ut.

Fast det är klart, Omega har sin svårslagna 70-talsporr.....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
par401 skrev:
Hehe, kan ni två skriva ett inlägg som inte refererar till m300? Vad har ni ägt/äger för mer klockor? Tycker bara det är en viss komik i det:)
Som Seikofantast kommer man alltid att ha Seiko som måttstock! ;) :p

yonsson skrev:
par401 skrev:
Hehe, kan ni två skriva ett inlägg som inte refererar till m300? Vad har ni ägt/äger för mer klockor? Tycker bara det är en viss komik i det:)

VI? Blanda inte in mig i det här förhållandet. Jag jämförde med sumon som kostar 1/6 av aerospacen.
Seiko som Seiko! Inga undanflykter nu!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Denke skrev:
Får inte Breitling oförtjänt mycket spö rent generellt? Formspråket på deras flygarkronografer rockar inte min båt (för mycket siffror och skit, som en syratripp på matematikläger...) men de har ju en intressant historia etc...jag tycker det fladdrar förbi en del vintage som ser riktigt bra ut.

Fast det är klart, Omega har sin svårslagna 70-talsporr.....
Jag har en känsla av att de som ser ner på Breitling och (Rolex) är dom som precis börjat intressera sig för klockor. Jag gillade inte heller Breitling i början av mitt intresse men har förändrat min attityd till dem nu på senare tid och börjat riktigt gilla dem!
 

axa

Omega
80talisten skrev:
Denke skrev:
Får inte Breitling oförtjänt mycket spö rent generellt? Formspråket på deras flygarkronografer rockar inte min båt (för mycket siffror och skit, som en syratripp på matematikläger...) men de har ju en intressant historia etc...jag tycker det fladdrar förbi en del vintage som ser riktigt bra ut.

Fast det är klart, Omega har sin svårslagna 70-talsporr.....
Jag har en känsla av att de som ser ner på Breitling och (Rolex) är dom som precis börjat intressera sig för klockor. Jag gillade inte heller Breitling i början av mitt intresse men har förändrat min attityd till dem nu på senare tid och börjat riktigt gilla dem!

Eller, när man hållit på med detta ännu längre kommer till insikt vad Breitling är för märke....

:-D
 

vonhall

Rolex
axa skrev:
80talisten skrev:
Denke skrev:
Får inte Breitling oförtjänt mycket spö rent generellt? Formspråket på deras flygarkronografer rockar inte min båt (för mycket siffror och skit, som en syratripp på matematikläger...) men de har ju en intressant historia etc...jag tycker det fladdrar förbi en del vintage som ser riktigt bra ut.

Fast det är klart, Omega har sin svårslagna 70-talsporr.....
Jag har en känsla av att de som ser ner på Breitling och (Rolex) är dom som precis börjat intressera sig för klockor. Jag gillade inte heller Breitling i början av mitt intresse men har förändrat min attityd till dem nu på senare tid och börjat riktigt gilla dem!

Eller, när man hållit på med detta ännu längre kommer till insikt vad Breitling är för märke....

:-D

+1
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
axa skrev:
80talisten skrev:
Denke skrev:
Får inte Breitling oförtjänt mycket spö rent generellt? Formspråket på deras flygarkronografer rockar inte min båt (för mycket siffror och skit, som en syratripp på matematikläger...) men de har ju en intressant historia etc...jag tycker det fladdrar förbi en del vintage som ser riktigt bra ut.

Fast det är klart, Omega har sin svårslagna 70-talsporr.....
Jag har en känsla av att de som ser ner på Breitling och (Rolex) är dom som precis börjat intressera sig för klockor. Jag gillade inte heller Breitling i början av mitt intresse men har förändrat min attityd till dem nu på senare tid och börjat riktigt gilla dem!

Eller, när man hållit på med detta ännu längre kommer till insikt vad Breitling är för märke....

:-D
dörrvaktsblingmärke? :D
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Känns bara inte Breitling väldigt gay?

David-Beckham-Breitling-Transocean-1.jpg
 

Fred72

Cartier
Tycker de tilltalar olika målgrupper, men att Omega har kommit ikapp med fler lite roligare modeller. Tycker de senaste Breitling klockorna ser bedrövliga ut, det gör jag också, därför föredrar jag Rolex/Omega...Jag fick hem den senaste Breitling katalogen och jag som har grymt svårt att slänga saker eldade upp katalogen innan jag kom halvvägs.
Den enda Breitlingklockan jag skulle kunna tänka mig är Navitimern!
//Fred
 

Dawsss

Omega
Nu bumpar jag denna tråd 6 år senare..

Hur ser ni på förhållandet mellan Breitling och Omega idag?
Har Breitling blivit nerputtade i hierarkin sen dom blev uppköpta och Kern tog över?
Om vi jämför 2 snarlika modeller: Breitling superocean heritage ii med Omega Seamaster master co-axial så är ju Omegan mer än 10 000:- dyrare.
Vad tror ni om framtidsutsikterna för Breitling?
 
Jag gillar Breitling som fan. Problemet för mig är att nästan samtliga har någon detalj som förstör för mig, deras Casebacks är för fula och numera ligger de efter i clasp-området.
 
Topp