• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
It's done...
image.jpg

Efter mycket övervägande och resonerande med mig själv bestämde jag mig för en Emergency gen1. Skydivern föll på att den i jämförelse inte känns lika speciell och att den är nästintill unik i jämförelse med Skydiver.

Om det är rätt val, det får tiden utvisa men jag är väldigt nöjd och det är ett stycke riktigt trevlig breitling.
Fy fan va coolt, grattis!! Ge dig nu ut på härliga strapatser! Men börja med att gå över till Breitlingtråden ;)
Grattis!! Hoppas nu att det går riktigt illa för Dig så att Du måste räddas... :)
hahaha
 

jaguar

Omega
Kul med så många positiva kommentarer! Jag är verkligen nöjd, klockan sticker ut och man ser att människor runt en som inte vet vad det är tittar lite förvånat på de tre kronorna och den udda designen.
FullSizeRender.jpg
 

mega

Rolex
Stort grattis! Jag tycker alla kommentarer om ev. storlek är helt obefogade. Emergencyn är bruksklockan nummer ett för äventyrare. Den är precis så stor eller liten som den behöver vara. Den skall trots allt sända nödsignaler i 48 timmar i värsta tänkbara förhållanden, med eller utan polarhandskar med frusna händer inuti. Det får liksom inte bli fel.
Men allvarligt, man kan inte ha ägt en E utan att testa... Kanske klä in hela köket i folie och stoppa in handleden i micron innan man drar ut antennen eller nåt...
 

noeLLY

Cartier
Någon som har belägg för vad som verkligen händer om man drar igång nödsignalen?

Känns långsökt att en blackhawk kommer?! :)
 

jaguar

Omega
Någon som har belägg för vad som verkligen händer om man drar igång nödsignalen?

Känns långsökt att en blackhawk kommer?! :)

Det som händer är att närmsta avlyssnande enhet agerar på den nödsignal som sänds ut via antennen. Då maximal räckvidd är många mil så är sannolikheten rätt stor att om du befinner dig i en ort där flygplats finns att signalen snappas upp och en sökning initieras förmodligen av sjöfartsverket helikopter eller kanske polisflyget. Befinner man sig inom en militär zon kanske en militär helikopter sänds ut. Det som är säkert är att om någon uppfattar signalen så lär något inträffa.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Normalt sett brukar det väl vara helt ok att prova en klocka och dess funktioner innan köp hos AD men det gäller kanske inte just emergency då ?
 

xmb216bc

Panerai
Du kan prova alla funktioner hos AD, men nödsändaren får man inte prova, då uppstår det problem
Det finns i lådan till den nyare varianten iallafall, en grej för att kunna testa nödsändaren, tror det är då att klockan sätts i nöd mode i allt som behövs, IOM att antennen inte dras ut blir signalen så svag att endast recievern i lådan kan fånga upp signalen, klockan måste ligga på recievern
 
Topp