• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling försöker sälja klockor med halvnakna tjejer

Gummo

Joker
2-Faktor
Va, är inte kvinnorna på bilden piloter. Klart att de är piloter, syns på mössan.
image.jpeg
Hahaha, du är rolig! Tjejer som är piloter:hilarious: Vart är samhället på väg? Snart finns det väl både kvinnliga poliser och präster också:hilarious:
 

DrDre

Patek
Det är dock inget nytt att man säljer med hjälp av sex och att man sexualiserar modeller. Underkläder och i synnerhet nät (strumpor och brynjor) tenderar ofta att spelar just på sex Samma sak gäller för underkläder som sitter väldigt tight och kroppsnära.

CtQkhz-W8AAHb-G.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Det är dock inget nytt att man säljer med hjälp av sex och att man sexualiserar modeller. Underkläder och i synnerhet nät (strumpor och brynjor) tenderar ofta att spelar just på sex Samma sak gäller för underkläder som sitter väldigt tight och kroppsnära.

CtQkhz-W8AAHb-G.jpg
Kul bild, finns säkert en fetisch-sajt på nätet för just sådant ;)

För övrigt så är detta avsnitt av P1 Stil intressant: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/647771?programid=2794
Där intervjuar dom Dressman (har jag för mig) som säger att när de gick från att sälja kalsonger med inoljade Marcus Schenkenberg-kopior i tajta briefs till att ha mer "normala" män med viss livstil (tänk hipster, skägg, tatueringar, men fortfarande lika avklädda) så sålde de ännu bättre. Dvs. allt säljs inte bättre bara för att man anspelar på sex.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Senast när jag flög med Swiss Air, så var det mycket Breitling reklam som visades. Coola män, snygga lättklädda tjejer. Såg väldigt töntigt ut, ville filma, men lät bli, eftersom jag trodde att filmerna skulle finnas på YouTube, men tji fick jag!
 

Riffraff

Cartier
Skummade snabbt igenom ett fåtal sidor av tråden och fick misstankarna bekräftade. Många svenskar som var mycket kränkta av objektifieringen av kvinnokroppen. På Skandinavienfronten intet nytt
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Instämmer fullständigt med Nisse Hult. Detta är nog ett ämne där alla som har en någorlunda modern o medveten syn på jämställdhet och CSR frågor har samma uppfattning o resterande kommer säkert inte byta uppfattning.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Instämmer fullständigt med Nisse Hult. Detta är nog ett ämne där alla som har en någorlunda modern o medveten syn på jämställdhet och CSR frågor har samma uppfattning o resterande kommer säkert inte byta uppfattning.

...haha, fast ni kan inte låta bli att försöka få sista ordet ändå och slå fast att er nymoralism är "modern" och att den därför skulle vara bra... ...och att sexiga modeller inte ingår i en "medveten" CSR-strategi... :D:D:D

-ropen skalla, mer lättklädd klockreklam åt alla! :)
61510f9dac20d75fe95141bd7df520e2.jpg
 
Topp