• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling - förstår inte hypen

BadkarsPiraten

Vacheron
Vill inte mata trollet, men känner ändå att jag måste dela med mig av finbreitlings.

DSCN0859.jpg

Den vänstra var trevlig! Vad är det för någon?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
I princip håller jag med, men det finns definitivt snygga Breitling. Både nya och gamla. Aurum visade exempel på tre som jag gärna haft i min låda.

Det jag ser som negativt är att många modeller är blingiga på ett sätt som inte tilltalar mig.
 

mouqvist

Rolex
Min favorit är Breitling Headwind, gillar även stålfisken med creme tavla och har ägt en riktig fin Reserve de Marche som jag var superförtjust i.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Breitling har några mycket schyssta vintagemodeller! Dom nyare faller mig inte riktigt i smaken. Finns någon kanske.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hype? Nej De har ju varit stora sedan åtminstone 30talet

Många märken har bättre och sämre perioder vad gäller design osv(mitt favoritmärke IWC hade en sämre period på 90 talet med fula Porsche klockor osv) kanske de under vissa år överdrivit lite med bling men historiskt sett (30-80 talet) tycker jag att Breitling och Heuer betytt extremt mycket för utvecklingen av kronografer i mellan pris nivån
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bratte kan vara tok fresh och flyga. Likaså kan de vara hemska och stå i en krogkö en hel kväll utan att gå in.

Vad ska vi diskutera egentligen? Mäktigt förvirrad men hajar trådstarts referensen. Påtal om det, vad är grejen med klockor för mer än tvåtusen egentligen? Mina Ur&penn, Armani och DW håller minst lika bra som min seiko, Certina och min kompis sub och hubbe!
 
Topp