• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling, fake eller äkta?

Daytona96

Rolex
Har en breitling som jag köpte för några år sen, men vissa har påstått att den är fake. Detta har gjort mig misstänksam och eftersom jag inte är någon expert på breitling så skulle jag gärna vilja ha några svar.
MVH
Här kommer lite bilder på klockan:
qesede5a.jpg

2ura4epa.jpg
e7u4ytyg.jpg
babuvupu.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är verkligen ingen expert på dessa, men tavlan ser ju i alla fall knas ut. Målad tavla blir således min gissning. Sen ska det väl sitta Venus-verk i de där? Trodde inte de var märkta Breitling, men det kanske de är. Sen ser ju baklocket nygraverat ut också.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Är lite inne på det yonsson skriver. Vill minnas att det ska vara ett Venus 188 i dessa Top Times.
Bryggan ser nyare ut än resten av verket, tavlan är alldeles galen med sin kladdiga Breitling text och det saknas tachyskala i ytterkant på tavlan samt att det borde stå Top Time där det står 17 Jewels. Boettlocket ska inte heller se ut sådär.

Det var nog en trevlig klocka en gång i tiden tills dess att man valde att förstöra den på detta sätt och tjäna pengar på okunniga köpare, tyvärr.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Skall väl föreställa den här typ? Ingen expert på Bratte men hoppas du inte betalat mer än 100 kr för klockan.

5868802143_c9a9c92261_z.jpg
 

poormans

Rolex
tyvärr inte alltid som AD har koll heller

köpte en heuer som godkändes av AD men jag hittade aldrig någon liknande vare sig i kataloger eller på webben och gravyren på bryggan var fel samt blank fläck under heuer loggan så den var fake och fick åka tillbaka

de har gjort sånt läne i bla sydamerika med vintage "no name" chronos

tråkigt

cheers
christian
 

Daytona96

Rolex
Tack för svaren! Jag tror att jag betalade ca 4000-5000kr ungefär för den. Har länge ångrat köpet : (


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Gå till någon lokal urmakare så kan hen nog hjälpa dig putsa/svarva bort texten från boettlocket. Annars så bör jag kunna göra det i min svarv, men kan inte garantera resultat ;) någon med lite mod och en dremel eller en fräs bör även kunna få bort Breitling-texten på bryggan i urverket. Vet inte hur jävligt det är om det kommer skit i lagringen, eller hur svårt det är att plocka bort bryggan i en krono.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bryggan skulle jag skita i om jag fick för mig att göra i ordning klockan till nån form av noname urpsrung, huvudsaken tavlan får bort eländet som nån klåpare har valt att rita dit med en pensel. Alt. så klickar du hem en bättre beggad tavla på bukten för 50-200kr..
 

hannes1988

Cartier
kika på Breitlingsource.com och gå till forumet, fråga där så kan du med största sannolikhet få reda på
vad för något det kan varit från början eller säkerligen kan du hitta "delar" om du vill pilla ihop något själv.

bara ett tips :)
 

Daytona96

Rolex
kika på Breitlingsource.com och gå till forumet, fråga där så kan du med största sannolikhet få reda på
vad för något det kan varit från början eller säkerligen kan du hitta "delar" om du vill pilla ihop något själv.

bara ett tips :)
Det är ju också ett bra tips, tack!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp