Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Breitling Long Playing Chrono - Prisbump!

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Camo00, 24 september 2014.

1. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    - NYTT PRIS: 12900:-
    - Jag skickar jag med en utbytestavla också!! Gott skick, rätt modell men guldfärgade index. Se bilder...

Info:
    Den heter Breitling Long Playing, men när modellen lanserades sent på 60-talet hette den Top Time Long Playing, sedan fasades Top Time-namnet ut. Long Playing är inte helt klarlagt vad det står för; vissa säger kraftigare fjäder och längre gångreserv; andra säger tre subdials och alltså längre tidtagning. Själv lutar jag åt det sistnämnda...

Mitt exemplar är från tidigt 70-tal, ca 73-74 utifrån serienumret. Den är köpt på forumet och sedan har jag låtit fullserva den hos urmakare. Verifierbara kvitton från Urmakare Kvarneberg i Helsingör finns på: Fullservice av verket; Byte av alla packningar; Trycktest (ok, men precis, så bada inte!); Byte av huvudfjäder samt Relume av visare.

Drygt 6 månaders garanti kvar på servicen!!

Dessutom har jag fixat ett Breitlingspänne till Cheepobandet.

Jag har med flit låtit bli att polera boetten eller rengöra tavlan, då den är så jäkla skön som den är!!
    Gott om spår av användning på boetten, dings och repor, men inget jättestort.
    Tavlan har panda-subdials med guilloche, den är i stort ok men går att renovera om man önskar, en del tritiumpluppar saknas.
    Visarna är original så långt jag kan avgöra, lite färgsläpp på ena krono-visaren.
    Mekaniskt i jättegott skick, går som förväntat av ett nyservat ur. Lätt i uppdraget. Visst motstånd i kronografknapparna, pga nya packningar, men 100% funktionalitet!
    Några märken på plexit, som bör gå bort vid polering.

Specifikationer:
    Breitling Long Playing
    Ref 815
    Helstål
    Breitlingmärkt Valjoux 7736 - fullservat som sagt!
    Manuell med kronograf
    38 mm i diameter ex krona och knappar
    Breitlingmärkt tavla, boettlock, verk, krona och spänne. Kommer på racingläder från Cheepo.

Pris: 12900:- inkl värdefrakt, eller f2f i Malmö/Lund och då bjuder jag på öl...
    Gott om referenser finns.
    Full returrätt inom en vecka om inte beskrivningen stämmer!

IMG_1411.JPG

IMG_1413.JPG IMG_1418.JPG IMG_1420.JPG

DSC_0247.JPG

DSC_0277.JPG

DSC_0172.JPG
    DSC_0174.JPG DSC_0171.JPG DSC_0178.JPG DSC_0004.JPG DSC_0005.JPG DSC_0001.JPG

andheg, Ekmikael, keso och 24 andra gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps