• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling-priser på internet

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Känns bara som att det borde vara rätt enkelt att spåra om klockan säljs i Sverige och således kan varumärkena örfila vederbörande AD och dra bort hela märket? Vågar man ta den risken liksom?
Tror de absolut flesta tillverkarna skiter i det så länge det sköts snyggt, annars hade de fått stopp på detta för längesedan.

En känd sakkunnig på ett auktionshus berättade för mig att det inte alltid är AD som stämplat certen..
Svårt med Breitling dock (om påståendet stämmer) eftersom de har digitala cert som aktiveras hos AD.
 

poormans

Rolex
Mycket på Uret är ju dessutom "beställningar", dvs när du köper en klocka ger sig människorna på uret ut och försöker få tag i en sån, oftast från Asien har jag förstått, givetvis utan stämplade garanti-kort, till många kunders stora förtret när de kom in i butiken och ville nyttja sin världsgaranti. Vilket de alltså inte kunde.

De har ju elektroniska cert så de aktiveras annars får inte säljaren/AD några nya
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tror de absolut flesta tillverkarna skiter i det så länge det sköts snyggt, annars hade de fått stopp på detta för längesedan.


Svårt med Breitling dock (om påståendet stämmer) eftersom de har digitala cert som aktiveras hos AD.

Det vqr nog mest kopplat historiskt iom att det var klockor de får in.
 
Ständigt detta skitprat om gråhandlare och Uret.se i synnerhet. Har du köpt några klockor där själv @MarcelGereben ? Det har jag och inga av dem har 1) kommit från Asien 2) saknat ifyllda cert.

(De har kommit från ADs i Italien eller Spanien)

Nej, det har jag inte, men har som sagt genom tidigare jobb träffat folk som har köpt via gråhandlare, främst uret. För majoriteten av deras kunder är säkert upplevelsen bra, annars hade de liksom inte gått runt, men baserat på min andrahandserfarenhet skulle jag hellre gå via en AD eller begagnat än gråhandlare, helt enkelt för att jag värderar bra bemötande i en butik och förhandlar om priset där än beställer via Uret.

Men som sagt, det är jag och givetvis är det bara människorna med felaktiga garantikort som det uppdagas, de med korrekta garantikort går ju obemärkt förbi.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har också köpt klockor både från Uret.se samt Mywatch samtliga med stämplade cert (Bratten jag köpte hade aktiverat elektroniskt). Italien verkar vara poppis att ta hem klockor från :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Som vanligt med andra ord. De som faktiskt har haft kontakt med bolaget har en annan upplevelse än ryktet på stan. Det är inte direkt svårt att se vilka incitament svenska ADs har att baktala gråhandlare. Det var väl Kroons som hade en direkt lögnaktig skylt i sin butik?
 
Jag har köpt ett flertal nya Omegor via Uret.se i idel klanderfria affärer. De levererades alla som utlovat med cert stämplade av AD's i Europa (inte för att det nu gör någon skillnad, det hade gått lika bra med asiatiska så länge det är stämplat av AD's).

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Jag har köpt ett flertal nya Omegor via Uret.se i idel klanderfria affärer. De levererades alla som utlovat med cert stämplade av AD's i Europa (inte för att det nu gör någon skillnad, det hade gått lika bra med asiatiska så länge det är stämplat av AD's).

Vänligen
Forumets undersköterska

Hädelse! Kätteri! Blasfemi!
Vår alldeles egna Terminator handlar inte direkt av moderbolaget, inte ens när han skickas ner för uppdatering av ny data?!
;)

Som vanligt med andra ord. De som faktiskt har haft kontakt med bolaget har en annan upplevelse än ryktet på stan. Det är inte direkt svårt att se vilka incitament svenska ADs har att baktala gråhandlare. Det var väl Kroons som hade en direkt lögnaktig skylt i sin butik?

Vad för skylt talar vi om här?

@MarcelGereben Med Breitling så måste de digitala e-warranty korten aktiveras av AD. Om dessa inte är aktiverade får den AD:n inte det säljet på Breitling och eftersom garantin inte är korrekt aktiverad så är den heller inte giltig och därmed har ingen som är AD/leverantör för märket något ansvar för garantirelaterad service.
Detta system implementerades 2013.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad var det för skylt?

En illgul skylt som helt felaktigt påstod att klockor köpta på internet inte omfattas av Breitlings garanti. Du hittar säkert tråden om du söker.

Vad för skylt talar vi om här?

.

Vet inte vad för skylt som kan ha suttit hos Krons men jag vet att det suttit en skylt på Franks Ur som varnade för gråhandlare och kopior. Huruvida infon på skylten var korrekt vet jag inte.
 
Vet inte vad för skylt som kan ha suttit hos Krons men jag vet att det suttit en skylt på Franks Ur som varnade för gråhandlare och kopior. Huruvida infon på skylten var korrekt vet jag inte.

Kan vara så, för på Krons finns det ingen sådan skylt.

Rolex AD aktiverar väl sina sälj elektroniskt också?
Yes, samtliga nya garantikort har magnetremsa som aktiveras i en kortläsare.
 

Bane

Omega
Hej, läste lite lätt i tråden här
Måste säga att den här information gällande uret och mywatch att dem inte skickar garantistämpel osv till kund stämmer inte alls. Jag har flertal gånger köpt både från uret och mywatch och alla gånger fått med garanti bevis och stämplar från båda företagen. Jag har tom haft min Breitling på reparation hos Breitling i Stockholm och det har inte varit några problem alls. Dessutom så är min Breitling inte hämtad från Asien utan från Europa (Portugal). Så informationen stämmer inte alls. Ni kan tryggt köpa era ur både från MyWatch och Uret. Alla mina Seiko är från Uret och har inte haft några som helst bekymmer med garantier hos andra ADs med uppvisande av garanti bevis och World Wide Garantie
 
Hej, läste lite lätt i tråden här
Måste säga att den här information gällande uret och mywatch att dem inte skickar garantistämpel osv till kund stämmer inte alls. Jag har flertal gånger köpt både från uret och mywatch och alla gånger fått med garanti bevis och stämplar från båda företagen. Jag har tom haft min Breitling på reparation hos Breitling i Stockholm och det har inte varit några problem alls. Dessutom så är min Breitling inte hämtad från Asien utan från Europa (Portugal). Så informationen stämmer inte alls. Ni kan tryggt köpa era ur både från MyWatch och Uret. Alla mina Seiko är från Uret och har inte haft några som helst bekymmer med garantier hos andra ADs med uppvisande av garanti bevis och World Wide Garantie

Må så vara, men det är fortfarande högst oetiskt mot forumet och inte speciellt snyggt mot de auktoriserade butikerna...
 
Hej, läste lite lätt i tråden här
Måste säga att den här information gällande uret och mywatch att dem inte skickar garantistämpel osv till kund stämmer inte alls. Jag har flertal gånger köpt både från uret och mywatch och alla gånger fått med garanti bevis och stämplar från båda företagen. Jag har tom haft min Breitling på reparation hos Breitling i Stockholm och det har inte varit några problem alls. Dessutom så är min Breitling inte hämtad från Asien utan från Europa (Portugal). Så informationen stämmer inte alls. Ni kan tryggt köpa era ur både från MyWatch och Uret. Alla mina Seiko är från Uret och har inte haft några som helst bekymmer med garantier hos andra ADs med uppvisande av garanti bevis och World Wide Garantie

Som sagt, hade majoriteten av köp från gråhandlare varit negativa hade de gått under, Min erfarenhet är att kunder har stått utan ifyllda korrekta garantikort. Men, återigen, de som hade korrekta ifyllda garantikort är inget som har noterats eftersom man inte reagerar på de, men när man måste förklara för en kund att klockan de har köpt på uret för 50K inte täcks av garantin tar man givetvis notis om det.
 

Makkanxd

Rolex
IMG_0507.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Läste på Breitlings hemsida att klockorna får inte säljas online.
Ändå lyckas Uret.se och Mywatch göra det här i Sverige, dessutom till helt otroliga rabatter.

Hur lyckas de? Var kommer klockorna ifrån? hur kan de ha sådana rabatter?
Hur får du själv tag på alla Breitlings du säljer med sjuk rabatt, för att inte nämna alla give aways du säljer.
 
Topp