Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling priskoll och äkthetskoll.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wallenberz, 12 maj 2014.

1. Wallenberz
    Trådstartare

Wallenberz Torpare

Tjena.

Jag har tidigare postat ang. priskoll på en Breitling Colt. Dock resulterade det ej i ett köp. Jag tänkte därför höra med er igen ang. den här klockan från 2005. Klockan är fullset, servad hos Breitling i november 2011 och enligt säljaren använd ett fåtal gånger efter servicen. Vad ligger värdet i denna klockan? Ser den "legit" ut? Jag antar att om den kommer med cert och box så borde man väl endast kunna jämföra serienumret med garantikortet?

2. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Köp säljaren, inte klockan. Så jag kollade upp den aktuelle säljaren på eBay, med 3 positiva omdömen och located på andra sidan Atlanten hade jag passat på affären.

3. Wallenberz
    Trådstartare

Wallenberz Torpare

Jakobb Jaså, du hittade honom :) Han har ju varit medlem sen 2003 och jag har haft mailkontakt med honom. Sedan vet jag inte riktigt hur det funkar med Ebay global shipping program. Man verkar vara relativt skyddad? Vad skulle du säga att priset på den borde vara?

4. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Ryker du inte på tull ifall du har otur? Har dålig koll på detta men det kan ju vara värt att ha i beräkningarna.

5. Wallenberz
    Trådstartare

Wallenberz Torpare

Jo, vad jag förstått det som tullar man direkt när man köper pga Ebays internationella program. Säljaren verkar ärlig:p Sen tror jag man är relativt skyddad via både Ebay själva men även Paypal om säljaren inte skulle skicka. Dock tänkte jag höra en till grej som jag fick nys om.

Klockan servades i november 2011 hos Breitling (kvitto skall finnas). Då gjordes: Watch was rebuilt by Breitling after water penetration. New movement, dial, hands, crown and crystal.

Såklart är inte vattenskada något positivt men om säljaren har kvitto på att ovan gjorts så borde ju ur osv vara från 2011 istället för 2005. Då borde det väl inte påverka något?

6. konkas

konkas Friends of KS

Från Ebay får du inget skydd. Tull och moms får du betala när klockan kommer till Sverige.

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Den ser äkta ut på bilden, vad nu det är värt... :)

Personligen hade jag inte köpt den, med tanke på avstånd till säljaren, få omdömen, samt infon om vattenskada. Men den kanske är ett kap för den som vågar?

Priset då? Finns det ett verifierbart kvitto på att Breitling byggt om klockan till nyskick så kunde jag nog tänka mig upp till 9-10k, om inte så hade jag inte köpt den osedd...

8. wayne

wayne Friends of KS

Varför gå över Atlanten efter vatten?
    Kolla Blocket.

Jakobb och konkas gillar detta.
  9. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Tänk på att klockan på bilden är en 38 mm som tillverkades mellan 99-05.
    Jag misstänker att det är 41 mm modellen du är ute efter egentligen.

10. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten

+1 på den.

Beroende på vad TS har för preferens förstås men just Colten i 38mm känns lite "pluttig"...

/Daniel

Eurenius gillar detta.
  11. K-S

K-S Biskop

Konstig tråd, du vill således bara utnyttja oss här på forumet :banghead: och du har dessutom gjort det tidigare :eek:... Dags att give back lite nu va :D

12. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Hur går det? Blir det köp?

13. Wallenberz
    Trådstartare

Wallenberz Torpare

Det blev tyvärr inget köp. Säljaren backade att skicka över atlanten :( Får leta vidare och tackar hjärtligt här för alla svar jag fick! :)

Eurenius gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield