Erikson Urhandel

Breitling service, eller tomten kommer i maj

Diskussion i 'Diskussion' startad av mega, 14 maj 2015.

  1. mega
    Trådstartare

    mega AT-ST driver

    Inlägg:
    1.051
    Märkte häromdagen att övre LCD:n på min Aerospace hade en mörk fläck som
    inte lös upp när man tände bakgrundsbelysningen. Störande, och jag
    gillar verkligen klockan, felet måste fixas mao.

    Det sitter ett superquartz verk i klockan, och jag kan se framför mig hur
    verk, LCD och hela alltet är ihoplött i ett enda snordyrt paket.

    Klockan är köpt på forumet för ett knappt år sedan eller så. Garantin
    efter en omfattande reparation gick ut för en dryg månad sen. Typiskt...

    Mailar Breitling Norden (i Täby) som ber mig skicka in klockan så dom kan titta
    på den.

    Så igår, tre arbetsdagar senare, så får jag ett SMS att att klockan kan
    hämtas ut.
    Skumt tänker jag, hoppas för guds skull att dom inte bytt ut LCD:n eller
    nåt annat sjukt kostsamt utan att fråga...

    Kommer hem med paketet, lite småirriterad på att dom inte hört av sig
    och beredd på en tråkig utgift.

    Börjar med att packa upp klockan ur serviceboxen, klockan funkar kanon.
    Servicesedel, provtryckningsbevis, torklapp, och där, på ett brunt
    kuvert sitter en lapp fastlimmad...

    Fan vad dom är bra.


    Tillbaka från Breitling:
    DSC_0731.JPG


    Bruna kuveret med lappen på:
    DSC_0737.JPG
     
    yonsson, xmb216bc, Dixie och 21 andra gillar detta.
  2. Jonte73

    Jonte73 Tie Fighter pilot

    Snyggt !
     
    mega gillar detta.
  3. Taxman

    Taxman X-Wing Pilot

    Inlägg:
    1.904
    Riktigt snyggt hanterat! Alltid skönt när det löser sig på det viset! :D
     
  4. Whitevalley

    Whitevalley Stormtrooper

    Inlägg:
    212
    Från:
    Göteborg
    Riktigt fint!
     
    mega gillar detta.
  5. Riley

    Riley Stormtrooper

    Inlägg:
    359
    Från:
    Utanför tullarna
    Håller på att leta efter en Breitling och har hittat några väldigt lovande så affär inom närmaste månaden känns inte omöjligt.
    Den mest lovande skulle nog behöva en service inom närmaste året och den här tråden gör mig verkligen glad!
    Inte för att jag på något sätt förväntar mig en billig service, utan för att det här såna här händelser som gör att handlare&urmakare skapar förtroende och växer i ens ögon! Tack för att du delar med dig!
    Snyggt gjort!
     
    mega gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield