• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling släpper smartwatch i lyxsegmentet..

Flipp eller Flopp?

  • Flipp

    Röster: 27 41.5%
  • Flopp

    Röster: 38 58.5%

  • Totala väljare
    65

PCB

Audemars
Jag har svurit i kyrkan här många gånger. Jag gillar nämligen smarta klockor, har en Apple Watch som inte lämnar handleden t.ex.
Vi får hoppas att de steppar upp det hela lite, mer teknik, riktig skärm osv. i Breitling-kvalitet. Jag är en av de som hejar på. :)
aha det har jag missat ,kul att inte alla är automatiskt anti till nymodigheter:)
tror personligen ,att om man inte är med litegrann på detta tåget som klocktillverkare nu,så kommer man ångra sej bittert om något år
TAG Heuer har tex. lärt sej av quartsåren och är med tidigt i racet, och slipper därmed göra om misstaget att i ren panik släppa urtyper som inte håller rätt kvalitet som man gjorde med quartzklockorna.
bara min personliga åsikt om smartwatch fenomenet:)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
aha det har jag missat ,kul att inte alla är automatiskt anti till nymodigheter:)
tror personligen ,att om man inte är med litegrann på detta tåget som klocktillverkare nu,så kommer man ångra sej bittert om något år
TAG Heuer har tex. lärt sej av quartsåren och är med tidigt i racet, och slipper därmed göra om misstaget att i ren panik släppa urtyper som inte håller rätt kvalitet som man gjorde med quartzklockorna.
bara min personliga åsikt om smartwatch fenomenet:)
Vill understryka att jag anser att vissa tillverkare ska hålla sig borta från smartwatchracet...
 

Oli

Omega
2-Faktor
"Prototypen" till vänster var som en B50, den andra som en korsning B50/Evo. Jag vet inte riktigt vilken B55-variant jag gillar mest. Wifi-logan är iallafall väldigt ful.
B55.jpg
Den nya tycker jag.
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Det finns säkert massvis av folk som kommer att köpa den men för mig känns det då som en flopp. Jag står över.
 
Topp