• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling: Spänna fast Bezel-ringen

dabalos

Breitling
Hej
Jag har en Breitling Chronomat, 40,5mm herrur vars Bezel har lossnat. Tror den heter så...det är alltså den ringen som man kan snurra och som sitter runt glaset och har 15, 30, 45 ingraverat.

Hur kan jag laga den? Kan man det? Kan jag göra det själv eller måste jag lämna in den och kan ni lämna några tips isåfall om till vem?

Tacksam för alla svar!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur 17 gick det till? Den är ju skruvad. Skruvarna på sidorna ska vara utskruvade, lägg därefter klickringen mellan boetten (klockhuset) och bezeln. Den böjda stålpackningen ska ligga i spåret. Se till att den inte kläms. Tryck dit den med en bok och ditt knä tills den klickar fast, skruva därefter in skruvarna.

Edit: Eller är skruvarna bara kosmetiska? I så fall är det bara att klämma dit den igen.
 

dabalos

Breitling
Jaa du... det är en bra fråga. Plötsligt föll den bara av?!? Gällande skruvarna så går de att skruva på dem men jag kan inte se att de skruvas ut eller in? Man ser inte det på insidan av Bezelen...det är liksom en ring ivägen :) eller hur jag nu ska beskriva det.
Jag vågar inte riktigt skruva på dem så mycket för om det är kosmetika så kanske de faller bort men det går alltså att vrida på dem... har stoppat in ett rakblad och testat att vrida dem lite och det funkar?!?!
Har du något tips?
 

dabalos

Breitling
Hej igen
Jag misstänker faktiskt att det är kosmetika skruvar. Jag har klämt dit ringen och den klickar när man snurrar på den men den sitter inte tajt intill Boetten...man kan se att den inte riktigt sitter tajt mot den och dessutom så kan man lätt ta bort Bezelen genom att bara trycka lite hårdare med naglarna.

Jag förstår inte hur det kan ha gått till eller vad jag ska göra.
 

dabalos

Breitling
Upp med bilder för tusan! :snaphappy:

Bild 1
VOw6GPg.jpg

http://i.imgur.com/VOw6GPg.jpg

Bild 2
9H2gLv7.jpg

http://i.imgur.com/9H2gLv7.jpg
 
Topp