• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling steelfish 13 papp för en nyservad Stålfisk*

mrt4

Cartier
2-Faktor
Hej på er!

Hämtade ut denna den 24\11 efter service hos Breitling vis Rob Engström, kvitto finns förstås. Det är en kalasklocka men kanske i långa loppet lite för stor för min del. När den var borta så varvade jag med lite mindre klockor på handleden och det kändes mera hemma, sorgligt men sant.

Skicket är naturligtvis mycket bra efter en lätt polering, finns några aningar från gamla battlescars kvar, men inget du tänker på om du inte vet om det, på armen ser klockan ny ut. Spännet tycks vara känsligt för deskdivings har jag noterat. Kort och gott, små små spår av använding men mycket bra skick. Urverket bör ju vara tiptoptoppen efter servicen, dessutom är det 1 års garanti från Breitling. Har nu gått +2 sekunder på 4 dygn så tidhållningen är som förväntas efter service, superbra!!

Klockan är en Steelfish X Plus uttagen år 2005 (I sverige) på Pro1 länken. Pro 2 länken är i ärlighetens namn snyggare eneligt mig men pro 1 länken är klart bekvämare. Den är lite mjukare och aningens mera stretchad än pro 2. Det kanske iofs har med användningen att göra men det är så jag upplever det då jag ägt båda.

Klockan är fullset såvitt jag vet, med inre yttre låda, certifikat, bezelskydd, garantipapper osv. Är det en viktig fråga för dig så kollar vi av det extra naturligtvis!

Bytes mot: Ja du... En Datejust, omega seamaster professional, en legend diver, tudorsub? Du får testa, men inget större än steelfishen i alla fall. Nytt och vintage fungerar men den skall klara vardagligt bruk och inte ha något omedelbart servicebehov.

Jag kan byta rakt av eller med pengar till mig. Julen och en resa gör att jag måste avstå från utsvävningar. Så snälla fresta mig inte med någon i 25tusen kronorsklassen denna gång :)

Retur: 24 timmar från mottagande om vi kommit överens om att posta klockan. Vid f2f ingen retur om inget annan bestämts på plats.

Här är recensionen från servicen med en wristshot också: https://klocksnack.se/threads/hissa-eller-dissa-en-ad-urmakare-eller-tillverkare-evig.510/page-20

Och mina referenser: https://klocksnack.se/threads/mrt4.13122/

Jag Bor i sthlm och finns i Centrala delarna mellan kl 8-17 på vardagarna
bild 1 (7).JPG
bild 4 (1).JPG
bild 2 (5).JPG
sisådär.

Mvh Robin
 
Topp