• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Breitling Super Avenger 48mm (uppdaterad annons)

Breitling Super Avenger (48mm)
Detta är kanske urtypen utav vräkig Breitling. Jag själv älskar den och den uppmärksamhet den får när man bär den. Detta är min Onsdagsklocka.
Denna är uttagen i Sverige 2009 och jag är den andra ägaren på den.

Då hela klockan är högglanspolerad så är den mycket eländig att hålla efter. Även om jag är mycket försiktig av mig så är det ofrånkomligt att få hairlines och små repor med tiden, och detta är något man bör vara medveten om när man köper en SA. Den kommer att behöva underhållas med t,ex en Cape Cod putsduk om man vill att den ska se snygg och superblank ut varje gång man använder den. Minsta fingeravtryck syns väldigt väl.

Den är totalt hopplös att fotografera då ALLT är högblankt, och på vissa av bilderna ser den bättre ut än i verkligheten, och på vissa ser den sämre ut än i verkligheten, men jag skulle ändå vilja säga att bilderna gör den såpass rättvisa som jag själv klarar av att fotografera.

Jag skulle ge den ~8,5 av 10 på en petnoga skala. Skulle man vilja skulle den enkelt gå att polera till 100% nyskick. Den är ej polerad tidigare annat än mycket varsamt med en CC duk av mig personligen.
Urtavlan är svart även om den är svår att fotografera då antireflexbehandlingen gärna ger den en blå-aktig ton.



Pris 21 000:- !!! (obs, detta pris är fast inkl. värdefrakt, ej bud eller prutning)









DSC_0536-2.jpg


DSC_0563-1.jpg


DSC_0538-2.jpg


DSC_0539-2.jpg


DSC_0543-2.jpg


DSC_0546-1.jpg


DSC_0548-1.jpg


DSC_0549-1.jpg


DSC_0550.jpg




DSC_0552.jpg


DSC_0553-1.jpg


DSC_0554-1.jpg


DSC_0555-1.jpg


DSC_0556-1.jpg


DSC_0557-1.jpg


DSC_0559.jpg


DSC_0562-1.jpg
 

David

Bödeln
Combat Sub lockar, bra pris, men jag ger nog någon som verkligen vill ha den chansen. Blir det ytterligare en prisjustering kniper jag den nog.
 
Rolex tingad, Breitling återigen tillgänglig pga strulig köpare. Lärdom = Annonsera ej på blocket
Breitlingannonsen uppdaterad med lite nya fräscha bilder! :)

Jag kan vara intresserad av att byta mot något i samma prisklass eller högre, gärna Omega, Breitling, Panerai eller Rolex.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Breitlingen är verkligen grym! Synd man varken har handled eller cash för den, verkar vara mkt klocka för pengarna :)
 
Topp