Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Super Avenger

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jober, 17 februari 2013.

1. Jober
    Trådstartare

Jober Torpare

Hej!

Är ny här och tänkte få lite experttips... (Eftersom det verkar finnas en skara med väldigt kunniga människor just här... :D

Sugen på att köpa en Breitling Super Avenger men blir lite fundersam.... Har kollat på 2 st men det skiljer sig på teckenuppsättning på siffrorna... Kan det skilja sig mellan åren (inte kunnat hitta någon sådan information) .

Se bilder: (Hoppas dom syns)

Tack på förhand!
    Med vänlig hälsning, Johan

2. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Breitling Super Avenger

Hej och välkommen!

Jag är inte alls nån expert på Breitling, men modellen har funnits i typ tio år och finns i ett antal utföranden, bla en med "pinnar" istället för siffror. Så det är nog inte omöjligt att typsnittet kan skilja mellan olika utföranden...

Med det sagt kan också annorlunda utseende på siffror och text skvallra om kopior, så gör Din research ordentligt! Lycka till... :)

3. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Nedre ser fake ut!

4. Jober
    Trådstartare

Jober Torpare

Tittar man på Breitlings hemsida så ser faktiskt den ut som den nedre..... .??

5. Ricrob

Ricrob Friherre

Hej och välkommen Jober! Först och främst så föreslår jag ett nickbyte, för vi har redan en Joberman som ofta kallas Jober (av mig iaf) och det kan och får bara finnas en Jober(man), annars störs den värdsliga balansen vilken leda till armageddon och död... Typ!

Breitling har alltid lekt en del med olika teckensnitt och varianter på deras tavlor och jag ser inget mysko med ngn av de S-A's på bilderna. Jag är ingen expert men gillar Breitling och har därför bevandrat mig en del i märket och modellerna.

Den undre med delade siffror har jag för mig kallas "baton dial" och ska se lite militärisk ut, ingen personlig favorit men jag gillar å andra sidan sticks bättre än siffror i allmänhet. Jag vill tro att de flesta modeller efter ca 2010 såldes med "baton dial" eller stick's och fram t.o.m. 2009 var det vanliga arabiska siffror på dem.

Som sagt, båda ser absolut kosher ut i mina ögon och kolla på kul årsmodellerna och se om den övre är äldre än 2010 och den undre nyare..? Ami James rockar f.ö. S-A med vit tavla och baton dial.

6. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Där ser man, då ändrar jag mig, och tycker den ser ful ut ;-) Kör på den övre, snälla :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

7. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    True dat. Båda ser ok ut. Jag har en likadan ( med military style på siffrorna )

Sent from my iPhone using Tapatalk

8. Jober
    Trådstartare

Jober Torpare

True dat. Båda ser ok ut. Jag har en likadan ( med military style på siffrorna )

Den övre är från 2012 säger säljaren... Den undre har jag inte fått svar på ännu....

9. Jober
    Trådstartare

Jober Torpare

Är du nöjd med din?

10. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Bara för att klargöra, "baton dial" är med indexes, "streck" ist för siffror, i motsatt till denna med siffror "arabic"

11. Ricrob

Ricrob Friherre

Tack! Den känslan har gnagt i mig sedan igår men nu vet jag/vi, my bad...

12. Jober
    Trådstartare

Jober Torpare

OK!

EN annan fråga i sammanhanget! Hur pass viktigt är dokumentationen till en klocka? Den jag tittat på
    saknar detta men är köpt hos Kaplan och kommer att värderas/orginalintyg där igen när jag köper den..

13. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Papper gör ju saker lite enklare, inte minst om du skulle vilja sälja den.

Sen vet jag av erfarenhet att det finns bra kopior av Super Avenger, så om du beslutar köpa denna skall du direkt göra en ordentlig koll, av urverk och dyl.

En papperslös klocka är i min bok värd 15-20% mindre

14. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Mycket nöjd. Men det är en skrikig jävel... Ingen liten rackare som gömmer sig under tröjan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mårtenssons ur Brookfield