Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Super ocean chrono

Diskussion i 'Diskussion' startad av OST, 16 januari 2015.

1. OST
    Trådstartare

OST Torpare

Tjena,

Är ganska ny här på forumet och har ett hyfsat nytt klockintresse. Har varit på jakt efter en ny klocka ett tag nu och fallit ordentligt för breitlingen på länken nedan.

http://forums.watchuseek.com/f29/fsot-breitling-superocean-chrono-$1950-1441690.html

Har aldrig köpt en "riktig" klocka på nätet av en privatperson, skulle vara tacksam för tips för hur jag ska gå vidare om jag ska köpa den för säkerställa att jag får en äkta klocka.

Övriga kommentarer om klockan är också välkommet.

Mvh
    Omid

Eurenius gillar detta.
  2. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Riktigt trevlig klocka, tyvärr är jag inte kunnig när det kommer till den typen av handel.

3. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Kommer bli svårt att köpa från USA utan 25% moms + tull i alla fall... Jag skulle kika mer på säljare inom EU.

4. Patric Aronsson

Patric Aronsson Friends of KS

Har köpt en del from the states, 1,31-1,32 ggr SEK priset efter tull och framförallt moms, bra deal eller inte? Nästan inget slinker igenom tullen längre (dom fick iaf alla mina 13 transaktioner förra året utanför EU.)

jabla gillar detta.
  5. mega

mega Borgare

Kolla upp säljarens poster i forumet så får du nog en hyfsad bild av honom, och kolla hur länge han varit medlem.

6. OST
    Trådstartare

OST Torpare

Tack för tipsen.
    Hur kan det tillkomma moms om det är en privatperson? Han säger i en mailkonversation att priset är netto.

I annonsen står det också att han har unfilled warranty paper, vad menas med det?

7. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Kul att du hittat hit och att du dessutom spanat in en härlig Breitling :)
    Däremot är inte priset så fantastiskt att det är mödan värt att köpa från
    privatperson i USA.
    Spana på Chrono24 så ska du se att det dyker upp en lämplig klocka
    för vettiga pengar på närmare håll. Att lägga upp en "köpes"-annons här
    är också ett tips.
    Tänk också på att klockan du tittat på sitter på gummi och du kommer,
    förr eller senare, att vilja ha en länk och den kostar apa att köpa i efterhand.

Lycka till med klockjakten!

Hugii och JayLar gillar detta.
  8. Jesper Fredson

Jesper Fredson Präst

Från:
    Ystad bor i Oslo

Unfilled warranty papers betyder att den förmodligen inte är köpt av AD utan gråhandlare! I detta fall spelar väl inte det någon större roll då förmodar klockan är äldre än 2 år och därmed inte har någon garanti igen

9. MJ24

MJ24 Friends of KS

10. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Hej

Jag fyller i det ovan sagt att moms tillkommer vid köp utanför EU samt att priset inte är värt oron att köpa från obekant privatperson med vidare risk för merkostnader såsom moms och kanske hela köpesumman vid bedrägeri. Titta på chrono24, googla handlare, maila, känn efter. Vill du bolla eller ha hjälp är du välkommen att PMa mig, jag har mångårig erfarenhet av utlandsköp.

/Kristofer

11. MJ24

MJ24 Friends of KS

Du är alltid skyldig att betala moms på varor du tar in i Sverige från länder utanför EU.
    Köper du en vara inom EU, har varan redan beskattats i ursprungslandet (landet där du köpt varan).
    Spelar ingen som helst roll om du handlar av en privatperson i USA.

12. Hugii

Hugii Biskop

.. utöver det som sagt tidigare om moms, så vill jag bara tillägga att du får budgetera för en service oxå.. totalt får du räkna på
    Pris+Frakt+Moms+Service

Jag tror att rätt objekt kan dyka upp här hemma oxå, med ifyllt cert och box.
    (unfilled warranty, för mig innebär det att klockan saknar rätt cert, men säljaren har köpt ett cert på ebay som han gärna skickar med. Men inte alla som bryr sig om cert/papper på klockan. Men jag gör det).

Jesper Fredson gillar detta.
  13. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    www.uhrencenterberlin.de har en fullset på pro II länk för 22' ca. Dessutom finns websida, fysisk butik och ett gott rykte som säljare sedan 2008. Ja, priset är högre men klart värt tryggheten och att inte råka ut för merkostnader. Sen medföljer alla tillbehör samt länk. Ett gummi kostar en tusing om du vill ha ett sånt sen.

yonsson och Hugii gillar detta.
  14. Hugii

Hugii Biskop

rillesnille gillar detta.
  15. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    CONUS only betyder att han endast säljer i USA och Canada. Alla är inte så kitsliga därvidlag men står det så är det nog så också. Glöm den skulle jag säga.

yonsson gillar detta.
  16. OST
    Trådstartare

OST Torpare

Suveränt! Tack ska ni ha.

Mårtenssons ur Brookfield