• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Superocean 44

Vilken är snyggast?


  • Totala väljare
    27

gekkoo

Breitling
Hej, letar efter min första klocka och är mest intresserad av dykarmodeller. Jag vill ha en som ser classy ut, samtidigt sportig och självklart en bra klocka. Jag har kollat på Breitling Superocean 44 och Tagheuer aquaracer calibre 5 mest. Vilken tycker ni är mest värd att köpa? Eller vet ni någon annan modell som är i ungefär samma prisklass som Breitlingen och under..?
Hälsningar G
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Taggen alla dagar i veckan, nya superocean är i mitt tycke en av de mest misslyckade modellerna de gjort (för stora siffror, avsaknad av bezelplupp etc.) så valet vore givet för mig ;) Men smaken är som baken!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Även fast jag inte är en stor fantast av Breitlings senaste skapelser så skulle jag lätt välja Bratten framför Taggen.
 

Mangusta

Cartier
Båda är fina. Kom ihåg att TAG har tusen gånger bättre rykte i USA än i Sverige. I USA anses det vara ett väldigt schysst märke. Det är välbyggda klockor av mycket bra kvalitet. Sen kan jag tycka att det är lite roligare att ha en TAG i Sverige och inte vara så mainstream så jag skulle satsa på TAG om jag var du. ;)
 

hannes1988

Cartier
Jag hade satsat (om det nu finns budget) på en super ocean heritage helt i svart på mesh men det är bara min åsikt. Men ta en titt på den!
 
Topp