• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling superocean Chrono eller en breitling headwind?

DrDre

Patek
Breitling Colt automatic 2 är det en bra klocka eller är det inget att ha?

Den har väl ett vanligt ETA 2824 så det är ungefär som att köpa en gammal Volvo, dvs det går nästan aldrig sönder och om den går sönder kan vem som helst laga det åt dig till en rimlig kostnad.

Det enda jag skulle tänka på är länken. Jag hade en liknande länk (på en Breitling Shark) och den sista länkbiten som sitter fast i bandstiften är ganska smal. Kombinationen av smal mittlänk, ganska tung klocka och länk samt ganska tunna bandstift ledde till att bandstiftet krökte sig efter ett tag och att jag tom en gång tappade klockan. Jag vet inte om ngn annan har råkat ut för ngt liknande eller om Breitling har fixat det, men efter att jag tappade klockan (och turligt nog märkte det direkt) så skippade jag länken och körde på rem istället.
 

Jonaz

Rolex
Jag har hittat en jag kan få för 9000 som är servad 2009 senast! Hur är den i jämförelse med headwinden?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=42488236&searchQuery=breitling+colt+

Som tidvisare är den säkert lika "bra" frågan är ju om den gungar din båt.
Själva urtavlan upplever jag som störigare, mot den supercleana på HW.
Personligen har jag lite svårt för "colt-serien" vill minnas att det var instegsmodellen och det färgar negativt iallafall för mig. Sen är jag partisk och älskar headwinden som modell och aktuellt exemplar extra mycket då det är min gamla.


iPhone | Tapatalk
 
Topp