Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling Superocean Heritage 42 eller 44??

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jolun, 12 september 2015.

1. Jolun
    Trådstartare

Jolun Torpare

Hej!

Mitt första inlägg här på klocksnack.. Har varit inne och tjuvläst en del tidigare men känner att jag nu behöver hjälp och rådgivning av Er entusiaster..
    Har precis kommit fram till att min första "riktiga" klocka kommer bli en Breitling Superocean Heritage.. Däremot är jag kluven till vilken... Vad tror/tycker ni om 42 respektive 44:an? 46:an är för stor tycker jag så den är ute.. Är 44:an ovanligare än 42:an och därmed kanske ett bättre andrahandsvärde? Köper i och för sig den inte för att sälja men kan va bra att ta i beaktning...
    Eller finns det kanske rent av någon annan klocka ni kan tipsa om i ungefär samma prisklass och kvalitetsklass?

2. Landshark

Landshark Borgare

Stilren dinka, måste jag säga! Kör på den! 42 blir nog just lagom...

Blå eller svart...?

B.jpg

3. Callxx

Callxx Stadsbo

Från:
    Bästkusten
    image.jpg Jag håller med @Landshark ! 42 är en toppen storlek och jag som alltid har lobbat för mörka/svarta tavlor skulle i det här fallet råda dig att köpa den blåa eller om du kan tänka dig att leta lite så är den bruna riktigt jäkla snygg!

4. Jolun
    Trådstartare

Jolun Torpare

Jag tycker att den blåa är grymt snygg... Har dock funderat på om den svarta är med tidlös.. Den bruna har jag faktiskt inte sett innan så den ska jag suga lite på..=) Tycker att roségulden med svart tavla är läcker... Ska man köpa med en läderrem direkt från början som ett komplement till meshen eller kommer man inte byta fram och tillbaka?

5. JayJay

JayJay Biskop

42, blå, mesh (om man nu ska envisas med att ha en Breitling på armen). Frågor på det?

6. MaziK

MaziK Friends of KS

Tjena
    finns den i 44 utan kronograf?

/m

7. Alarik

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Har haft den stora och även om jag ogillar stora klockor aå bärs den ändå inte så extremt stort eftersom luggarna är tacksamt utformade.
    42:an blir varken hackat eller malet.
    image.jpg
    image.jpg

Brakan, xmb216bc och Callxx gillar detta.
  8. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Blått är flott men kan bli att man tröttnar på i längden. Svart får min röst

9. Jolun
    Trådstartare

Jolun Torpare

44:an finns endast i kronograf vad jag vet.. Men den är snygg den med..=) Jag ska testa 46:an Alarik då jag faktiskt dömde ut den utan att testa den.. Tack för tipset..=)

10. Dykarsjuk

Dykarsjuk Friends of KS

Från:
    Gbg
    42:an!
    Svart!

Själv sugen på en då o då. Fast mm300 suger nog mer...

11. Nicke L (Växjö)

Nicke L (Växjö) Friends of KS

Från:
    Gissa ;-)
    42 svart....har själv haft den versionen och den är saknad!

12. osc10

osc10 Borgare

Från:
    Norr
    Fortsätter med 42 svart. Motivering: något som håller i längden. Risken är stor enligt min mening att du tröttnar på något som sticker ut. Stor klocka eller någon läcker färg. Dessa gör sig bra på bild men kan lätt bli fööör mycket. Noterbart: jag är grå o trist i grunden.

flugan och Dykarsjuk gillar detta.
  13. Ice

Ice Bonde

Från:
    Bestcoast
    Jag kör 46:an (ej kronograf) med mesharmbandet och svarta urtavlan med grön ring. Mkt snygg, dominant och allsidig klocka. Sitter skönt på armen också.

14. Jolun
    Trådstartare

Jolun Torpare

Får åka in och prova en 46:a men det lutar åt att det blir 42:an i svart. Precis som några skriver så tror jag inte att jag kommer tröttna på den.. Den blå är jäkligt fin dock..=) Tack för alla inputs!

15. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Nej!

16. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Mitt tips, prova och bestäm sedan.
    Min erfarenhet, 46 utan chrono känns stor och tavlan blir lite tom.
    46 chrono däremot är gryyyym !!
    Därför körde jag tills helt nyligen en 42 och en 46 chrono för att ha det bästa av bägge :)

Dixie och Jolun gillar detta.
  17. Ice

Ice Bonde

Från:
    Bestcoast
    46 no chrono=clean&lean&sexy

18. alfgren

alfgren Biskop

42an är inte direkt liten, så 46 blir kanske lite väl mycket urtavla i min mening
    Screen Shot 2016-09-27 at 11.14.31.png

19. Stefanweei

Stefanweei Biskop

Från:
    Göteborg
    42 blå. Alternativ grön.

Med Mesh.

20. Dixie

Dixie Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i Gbg
    Mesh oavsett vad du väljer

21. l.smallbone

l.smallbone Stadsbo

Den blåa är ju helt underbar! Sneglat åt denna mer än en gång. Utan att veta hur du är byggd (har bara skummat tråden) så säger jag spontant 42mm. Tycker 40 är en go dykarsize så 42 kan nog vara vettigt.

Mårtenssons ur Brookfield