Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Breitling SuperOcean stannar! (2007)

Diskussion i 'Diskussion' startad av HateWinter, 13 december 2013.

1. HateWinter
    Trådstartare

HateWinter Friends of KS

Min första trådstart här på KS. :baby:

Har inte använt min Breitling på ca 6-7 månader! Ställde tid, datum och skruvade upp kronan. Den kicka igång utan problem, sen efter några timmar så såg jag att sekundvisaren stannat. skakade lite på handleden och då gick den igång direkt. Men har jag handen still så stannar den efter ca 1 min. Vet ej om det är inbillning, men kronan känns trögare att skruva upp än vad det gjort innan.

Vad kan det vara för fel? Tändstiften, topplocket, för lite framluft i bakdäcken? Nej men... Nån som har en aning om vad det kan vara och vad det kostar att få åtgärdat? :pompus:

Skål!

2. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hur mycket skruvade du upp den då? Man brukar väl säga någonstans 20-30 varv för att ha en någorlunda full?

3. HateWinter
    Trådstartare

HateWinter Friends of KS

ca 10-20 varv som jag brukat göra när den stannat :oops: Men skruvade upp 30 varv nu direkt. Ska se om det blir någon bättring!

4. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Har den legat still i 7 år och jag får anta att du använt den något/några år före det så är det nog dags för service.
    Slut, frågor, repetera, verkställ. :happyhappy:

5. HateWinter
    Trådstartare

HateWinter Friends of KS

Snabb fråga.. Om man skruvar upp säg ca 15 varv, stannar den då efter 1 min? Men kör man dom sista 15 varven så tickar den på i 48 timmar?

6. HateWinter
    Trådstartare

HateWinter Friends of KS

Clintan.. 6-7 månader skrev jag!! :D

7. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har den legat still länge måste den kanske gå lite för att oljorna ska fördelas ut igen.

8. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Intressant tanke. Ska bli spännande att höra vad de mer kunniga svarar. Men spontant är det väl inte omöjligt? Det är ju en fjäder som spänns. I det sista varvet lagras ju därmed väsentligt mycket mer energi än i det första. Kurvan är väl åt något logaritmiskt håll. På något sätt... :)

9. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Helvete! Jag som tyckte jag slog huvudet på spiken. Istället blottade jag min dyslexi :oops:

Men rådet kvarstår...typ... Bråkar den med dig så ta den till affären.

10. HateWinter
    Trådstartare

HateWinter Friends of KS

Hon tickar på fortfarande faktiskt!! Då kommer en fråga till... Om man inte ska använda den på ett tag, finns det något bättre sätt att lägga henne på? På rygg, mage, sidan?

11. HateWinter
    Trådstartare

HateWinter Friends of KS

Här sköt du med lösa skott Clintan.. ;)

Men nu funkar hon igen faktiskt! Dagens rekord!

Beastie gillar detta.
  12. HateWinter
    Trådstartare

HateWinter Friends of KS

Håller med, någon vänlig själ som vill hjälpa oss bena ut det här?

Mårtenssons ur Brookfield