• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Superocean, Steelfish eller X-plus...

mega

Rolex
En stor skillnad mellan superocean och superocean professional är att professional har borstad yta, inte polerad.
Superocean har till skillnad från steelfish nummerindex. Min favorit är superocean prof. Tycker den är riktigt toolig.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul och trevlig sammanställning och läsning Eurenius, tycker dom 2 första upplagorna av SuperOcean är fantastiskt snygga. Är faktiskt en klocka jag skulle kunna tänka att ha i min ägo igen.
 

Tome

Cartier
Sälja oceanrace bandet? :)

Nja, dom kostar bara en femhundring så det är lika bra att behålla om jag får för mig att växla mellan. Passar bara till viklåset dessutom så du lär isf skaffa det och det är svindyrt (3.000 e 3.500 om jag minns rätt) så då slänger en AD nog med gummibandet i priset :)
 

Tome

Cartier
Någon som vet var man kan beställa breitlings viklås till gummiarmband ?

Hos vilken AD som helst. Rekommenderar varmt Bergströms Ur i Uppsala. Dom är lite korta på telefon (mkt att göra i butiken) men fixar proffsigt allt man ber om och supertrevliga om man besöker butiken. Fick min klocka fixad där alldeles nyss på garantin och dom skötte allt trots att jag köpt den hos Mårtenssons och jag behövde inte betala en spänn! Detta med garanti och olika AD har ju behandlats i olika forum förut och här ger jag Bergströms MVG.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Superocean GMT, den nya varianten
13759626711_5373.JPG
ambiance-zoom-superocean-gmt.jpg
 

Tome

Cartier
...vänta lite, verkar endast finnas 41 mm enligt en snabb sökning. Lite för klent för mig tyvärr :(
 

Tome

Cartier
Nån som har info om dom nya "läder"-banden från Breitling? Lite svårt att hitta info på nätet, men har sett läderband med kontrastfärg på sidan som ska vara vattenresistenta. Blir ju lite sugen på ett sånt. Undrar om dom passar viklåset till gummibanden...? Troligen inte då Breitling är dåliga på att passa ihop olika vitkåls med olika straps.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Nån som har info om dom nya "läder"-banden från Breitling? Lite svårt att hitta info på nätet, men har sett läderband med kontrastfärg på sidan som ska vara vattenresistenta. Blir ju lite sugen på ett sånt. Undrar om dom passar viklåset till gummibanden...? Troligen inte då Breitling är dåliga på att passa ihop olika vitkåls med olika straps.


Jag tror inte att låset du menar passar men visst är det dessa band?
dsc06682-0.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Har testat lite. Det funkar men det bör vara lite kraftigare varianter...
Det sista är ett Zulu som jag inte lyckats stuka till..:)

Ser ju faktiskt bra ut, Gäller nu bara att hitta lite kraftigare nato:n, har en förmåga att alltid lyckas köpa tunna sladdriga :)
 

Jonte73

Audemars
Jag hakar på! Har länge funderat på att sälja denna goding som är mitt första steg in i det lite exklusivare klockrummet, men blir så grymt nostalgisk varje gång att jag inte klarar av det. Dessutom är ju push-button spännet till gummibandet så jädra grymt! Älskar att fippla med det och mikro-justera storleken på bandet. Använder sällan stål-länken numera.

IMG_0258.JPG
Behåll den för f....n ;)
 
Topp