• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Superocean, Steelfish eller X-plus...

ngstrm

Friends of KS
Kan inte annat än att älska den här tråden om en av Breitlings finaste modellserier (den senaste versionen undantagen dock). Här är min Professional! Gillar den gråmatta tavlan och borstade stålet jämfört den vanliga modell

image.jpg
 

Anden

Cartier
2-Faktor
En Professional eller första Steelfishen hade ju inte suttit helt fel... När man ser alla bilderna känns det lite smått förvirrande varför Breitling valde att gå över till den nuvarande designen på Superocean, de äldre är ju galet mycket snyggare.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
En Professional eller första Steelfishen hade ju inte suttit helt fel... När man ser alla bilderna känns det lite smått förvirrande varför Breitling valde att gå över till den nuvarande designen på Superocean, de äldre är ju galet mycket snyggare.

Håller helt med dig.

även fast den nya modellen är riktigt snygg, och skiljer sig rejält mot andra lyxklockor.
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Varit "Brattelös" sedan okt förra året då min sista gick iväg.Det är just sådana här trådar som får en att inse att livet är bra tomt utan en Breitling.Bilderna är mumma pojkar,måste för bövelen bli vid en snart känner jag. :)

Får man fråga vad du bytte "upp/ner" dig till? :) antar att det vart upp...
 

mega

Rolex
Kan inte annat än att älska den här tråden om en av Breitlings finaste modellserier (den senaste versionen undantagen dock). Här är min Professional! Gillar den gråmatta tavlan och borstade stålet jämfört den vanliga modell

image.jpg
Håller helt med om det borstade stålet. Har haft en sådan på span ett tag. Tavlan ser verkligen inte grå ut... Mer... blå ?
Vore intressant med en bild som gör färgen rättvisa, har aldrig sett den i verkligheten men det verkar som om dom som haft gråa tavlor fastnar ordentligt för denna färg.
 

ngstrm

Friends of KS
Håller helt med om det borstade stålet. Har haft en sådan på span ett tag. Tavlan ser verkligen inte grå ut... Mer... blå ?
Vore intressant med en bild som gör färgen rättvisa, har aldrig sett den i verkligheten men det verkar som om dom som haft gråa tavlor fastnar ordentligt för denna färg.

Det är svårt att fånga tavlan på bild. Den är som matt-svart-grå typ, speciellt utomhus. Det blåa kommer från AR-coatingen, och den syns av någon anledning mest inomhus (högst ovetenskaplig studie :). Utomhus försvinner glaset lixom. Jag ska försöka ta några bättre bilder sen och få med det gråa.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
pro1-länken är ful som stryk :C håll den borta från alla vackra stålfiskar!

Edit: Kan man sätta en pro2-länk på en stålfisk som hade pro1 som original?
 

ngstrm

Friends of KS
Håller helt med om det borstade stålet. Har haft en sådan på span ett tag. Tavlan ser verkligen inte grå ut... Mer... blå ?
Vore intressant med en bild som gör färgen rättvisa, har aldrig sett den i verkligheten men det verkar som om dom som haft gråa tavlor fastnar ordentligt för denna färg.

Här är ett nytt försök till att fånga tavlan hos Professional serien. Kom att tänka på att även visarna är i "matt" metall jämfört vanliga modellen.

image.jpg
 

Marcilus

Cartier
2-Faktor
Det är en A17360. Har sett den med blå, svart och gul tavla. Verkar som att de bara kom 2009 vilket verkar stämma eftersom min var en 2009:a. Det sjuka är att jag haft två stycken, sålt dem och saknat dem båda gångerna...:banghead:

F6DD00D6-E162-4B96-A80E-1A58B434EA97-2768-00000275424BE95F_zps4f99a5cf.jpg


6B835646-DF11-4D67-80DF-8200480FF41A-2768-000002754C065F78_zpsf4afeaac.jpg
[/URL]

D125F422-FF2F-4B2D-A59D-263364FF3149-4602-000003F11CAA3EBB_zps1d08cf46.jpg
[/URL]

alltså.. den är så galet fet..


får bli en sån när man sparat ihop lite klockkassa... :p
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Det är en A17360. Har sett den med blå, svart och gul tavla. Verkar som att de bara kom 2009 vilket verkar stämma eftersom min var en 2009:a. Det sjuka är att jag haft två stycken, sålt dem och saknat dem båda gångerna...:banghead:

F6DD00D6-E162-4B96-A80E-1A58B434EA97-2768-00000275424BE95F_zps4f99a5cf.jpg


6B835646-DF11-4D67-80DF-8200480FF41A-2768-000002754C065F78_zpsf4afeaac.jpg
[/URL]

D125F422-FF2F-4B2D-A59D-263364FF3149-4602-000003F11CAA3EBB_zps1d08cf46.jpg
[/URL]


Ja, dumt att sälja! Grymt cool variant. Kan också bara hitta att den skulle varit gjord 2009. Kul med lite annorlunda siffror och visare.
 

Tome

Cartier
pro1-länken är ful som stryk :C håll den borta från alla vackra stålfiskar!

Edit: Kan man sätta en pro2-länk på en stålfisk som hade pro1 som original?

Har en pro2-länk som suttit på en stålfisk (köpt maj 2012, använd totalt en månad max) som jag kan tänka mig att sälja om du är intresserad. Använder bara gummi till min fisk nu :)
 
Har precis köpt en svart för 13k fullset där han jag köpte den av står för pokerinsatser och service för tillfället! Längtar tills jag får min A17390
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hmm... Finns det inga Superocean chronografer på KS? Jag skulle gärna äga den med vittavla och blå subdials..
 
Topp