• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling Superocean, Steelfish eller X-plus...

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Inte ful någonstans!
Breitling3.jpeg
Breitling5.jpg
 

svesam

Rolex
Fan grabbar jag blev tvungen att leta fram en bild på min gamla SO Pro :)

bratteSOP_zps3380dc77.jpg


Fantastisk klocka som jag inte riktigt kommer ihåg varför jag flippade....



...jo förresten den här dök ju upp:
bild5_zps46b09ec9.jpg



och strax därefter den här...

SOII_5.jpg




och sist men inte minst den här till frun... (eller ja den är ju minst men ni förstår vad jag menar... :) )

soh_cert.jpg





Tveklöst är SuperOcean i alla dess former en av Breitlings mest lyckade skapelser !

/Daniel
 

Tias.F

Cartier
Fan grabbar jag blev tvungen att leta fram en bild på min gamla SO Pro :)


Fantastisk klocka som jag inte riktigt kommer ihåg varför jag flippade....



...jo förresten den här dök ju upp:


och strax därefter den här...




och sist men inte minst den här till frun... (eller ja den är ju minst men ni förstår vad jag menar... :) )


Tveklöst är SuperOcean i alla dess former en av Breitlings mest lyckade skapelser !

/Daniel


Fantastiskt snygg den där SOH, jag tycker det är synd att de inte finns med riktig länk bara. Känner mig inte bekväm med mesh.
 

erlpes

Omega
Måste erkänna att den "lilla" SOH är så jäkla snygg. 38 eller 42? Synd att de slutade med 38:an, hade passat mina tunna handleder.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Får Breitling sug av den här trådjäveln! Vad är ett rimligt pris för en Breitling Superocean eller Superocean Professional?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Får Breitling sug av den här trådjäveln! Vad är ett rimligt pris för en Breitling Superocean eller Superocean Professional?
Finns ju flera olika SO så det är nog svårt att generellt ge ett pris. Har sett risiga SO (första modellen) gå för mellan 7-8 tusen för något/några år sedan men skall du ha en typ stålfisk i trevligt skick och allt till så ligger de rätt högt om man tittar på C24, typ 20 och över det.

Tror generellt Breitling är billigt i Sverige och här får du de för från kanske 15 och uppåt.

Finns säker andra med mer kunskap som kan ge mer rättvisande bild kanske.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Finns ju flera olika SO så det är nog svårt att generellt ge ett pris. Har sett risiga SO (första modellen) gå för mellan 7-8 tusen för något/några år sedan men skall du ha en typ stålfisk i trevligt skick och allt till så ligger de rätt högt om man tittar på C24, typ 20 och över det.

Tror generellt Breitling är billigt i Sverige och här får du de för från kanske 15 och uppåt.

Finns säker andra med mer kunskap som kan ge mer rättvisande bild kanske.

En härligt risig för 7 hade jag hoppat på direkt:) Gillar looken på de två första i tråden SO å SOP som fan.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Finns ju flera olika SO så det är nog svårt att generellt ge ett pris. Har sett risiga SO (första modellen) gå för mellan 7-8 tusen för något/några år sedan men skall du ha en typ stålfisk i trevligt skick och allt till så ligger de rätt högt om man tittar på C24, typ 20 och över det.

Tror generellt Breitling är billigt i Sverige och här får du de för från kanske 15 och uppåt.

Finns säker andra med mer kunskap som kan ge mer rättvisande bild kanske.


Jag tycker det stämmer bra. Det är min uppfattning också.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hur mycket mindre upplever du SO2:an än fisken?
Tycker fisken sitter bättre på handleden och lite mer "integrerat" med handleden därför känner jag att fisken faktiskt inte känns lika stor som So2an.

Känslan är att SO2 är högre och sitter mer uppe på handleden

Trodde att fisken skulle kännas sjukt tung och klumpig med den sitter helt fantastiskt.
 
Topp