• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitling vintage chronograph

macallan

Cartier
Är det någon som vet nåt om denna modellen. Har blivit erbjuden att köpa den men undrar om det är nåt lurt.. fake eller nåt hop plock.. blir lite misstänksam när skicket är fint och priset lågt. Klockan ska vara från 69 eller 70 och är 36mm. Vad kan vara ett rimligt pris?




 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Ref 2534 är ett stoppur enligt Benno Richters breitling-bok.

Verket ser ut att vara 7734 på den där. Kanske ok verk och brygga? Boetten och knappar ser ut som top time/long playing och den enorma kronan ser ut att vara från en större kronograf.
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Säkert är dock allt fejk utom att det sannolikt är ett gammalt valjoux-verk och möjligen möjligen ett case från top time för den ser ut som mina, men det fanns många liknande och inte särskilt svårt att nyproducera liknande. Säkert egengraverad brygga, am-krona, hemmålad tavla, egengraverad bakboett. Jag skulle hålla mig ifrån den...

Edit. Boetten ser inte alls ut som mina när jag särskådar dem. Det är så himla små bilder. Liknande. Garbage.
 

macallan

Cartier
Tack för dessa svar. Kändes lång väg att allt inte stod rätt till här. Fint att man kan fråga kunnigt folk innan man gör bort sig.
 

macallan

Cartier
Nej det är inte jag. Finns ingen annons vad jag vet. Fick frågan och bilderna av en säljare på Ebay efter diskussion angående en annan klocka, men anade oråd direkt.
 
Topp