• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitlingklocka för Max 10 000kr

aleahcim

Breitling
Hej!

Jag tänkte köpa en klocka till min kille i present när vi gifter oss. En manlig version av morgongåva.

Går det att hitta en begagnad Breitling för under 10 000kr? Jag har kollat runt på Bukowskis, kaplan, lauritz, pantbanker och Tradera. Hur vet jag om de är äkta/fungerar?
Jag vill gärna ha en med brunt läderarmband.
Den kan vara allt från 60-talet till idag. Har ni några tips till en som är totalt nybörjare och bara vill göra sin blivande man glad och överraskad!

Tack på förhand!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart det går. Ligger säkert npgon på köp ich säljavdelningen här. Men varför just Breitling? Finns ju massa roligt för 10000kr som är roligare än en sliten Breitling.

Ett tips är att köpa hör istället för på Tradera/Blocket. Då vet du att det inte är fake du köper.
 

tissoter

Audemars
Lägg till vintage innan följande modeller så ska du finna
Colt Quartz
Aerospace
Shark

:D
Lägg även upp en köpes annons här! Finns en avdelning för det på startsidan.
Sen frågorna och äkta och fungerar. Ja du, rekommenderar att du tittar besöker en riktig värderare eller urmakare med ditt objekt, då får du svar på båda. Med fördel kan affären göras upp där om du är osäker.
Den här säljer en kille här https://klocksnack.se/threads/breitling-a57035.36468/
Passar om din man har lite smalare händer. Tycker jag :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Breitling Top Time finns i många olika utföranden.....ofta 70/80 tal som ligger mellan 8-30k sek......riktigt tuffa klockor med skön stil.
Pass auf....gamla klockor behöver ofta en service för att fungera bra....

image.jpg
 

aleahcim

Breitling
Klart det går. Ligger säkert npgon på köp ich säljavdelningen här. Men varför just Breitling? Finns ju massa roligt för 10000kr som är roligare än en sliten Breitling.

Ett tips är att köpa hör istället för på Tradera/Blocket. Då vet du att det inte är fake du köper.

Det är nog jag som fått för mig att det ska vara en Breitling efter att ha googlat runt lite. Men jag tar gärna emot förslag på andra!
 

aleahcim

Breitling
Lägg till vintage innan följande modeller så ska du finna
Colt Quartz
Aerospace
Shark

:D
Lägg även upp en köpes annons här! Finns en avdelning för det på startsidan.
Sen frågorna och äkta och fungerar. Ja du, rekommenderar att du tittar besöker en riktig värderare eller urmakare med ditt objekt, då får du svar på båda. Med fördel kan affären göras upp där om du är osäker.
Den här säljer en kille här https://klocksnack.se/threads/breitling-a57035.36468/
Passar om din man har lite smalare händer. Tycker jag :)

Tack vad gulligt med tips!
Tyvärr har han inte smalare händer, tvärtom...
Ska absolut lägga in en annons här!

Hittade den här på Tradera och tyckte den var snygg. Men blir nervös av att det är just Tradera.. http://www.tradera.com/item/190110/230357749/breitling-antares-automatic-39mm-ref-81970
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jättesnygg!

Får kanske tänka om! Men när man inte kan någonting om klockor så blir det att man fastnar på de mest kända varumärkena.
Frågar du mig om skor och väskor så kan jag lite mer ;)
Longines är väldigt prisvärda, speciellt om man köper begagnat. Tillverkas i Schweiz, men tillverkar inte sina egna urverk. Det är många märken som gör så för att gamla ner kostnaderna. Det gäller även Breitling (för det mesta) men Breitling modifierar urverken de köper in vilket inte Longines gör.

Gillar han klockor så är det roligare att få en fin Longines än en sliten Breitling bara för att det står Breitling på urtavlan.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Tack vad gulligt med tips!
Tyvärr har han inte smalare händer, tvärtom...
Ska absolut lägga in en annons här!

Hittade den här på Tradera och tyckte den var snygg. Men blir nervös av att det är just Tradera.. http://www.tradera.com/item/190110/230357749/breitling-antares-automatic-39mm-ref-81970
Här lägger jag in en varning. Det är väldigt stor skillnad på Breitlings design då antares va poppis och den design de har idag. Jag hade inte uppskattat den sortens Breitlingdesign då den känns daterad. Väldigt daterad...
 

Icaras

Rolex
Jättesnygg!

Får kanske tänka om! Men när man inte kan någonting om klockor så blir det att man fastnar på de mest kända varumärkena.
Frågar du mig om skor och väskor så kan jag lite mer ;)
Det finns mycket kul för 10k, kan till och med få i princip oanvända vintageklockor beroende på tillverkare och modell. Longinesen ovan skulle passa perfekt, den är även uttagen i slutet av 2014 så den kommer inte behöva service på något år. Köper du en begagnad så är risken stor att klockan behöver service (räkna runt 3-5k iallafall). :)
 

poormans

Rolex
klart det går att hitta en ok breitling för 10k, kruxet är väl vad han vill ha en gammal breitling superocean eller en chronomat på läderband borde gå att hitta för ca 10k

nackdelen med att handla på kaplans, pant osv är att du har ingen aning om hur skicket på urverket är

lägg upp en WTB här i stället så får du tag på en som är kollad av urmakare och som går ok

en kompis sålde nyss en B1 eller B2 på länk för just 10 k

cheers
christian
 

svesam

Rolex
Mitt standardsvar när det efterfrågas Breitling för ca10.000
är en begagnad SuperOcean A17345 eller med lite tur A17360.
Otroligt mycket klocka för pengen.

image.jpg


image.jpg


Om budgeten kan töjas några tusenlappar till runt 15
väljer du Superocean II !

image.jpg


Lycka till med köpet och välkommen hit.
 

bossesthlm73

Breitling
Kolla in Regal, ett riktigt billigt märke. För 10 000 kr kan du nog få kanske 50 st regalklockor, då kan han välja och vraka lite som han vill. Kan ju vara rätt kul att få öppna 50 paket. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Regal, men det sägs vara ett mycket bra märke med bra kvalité.
 
Topp