• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Breitlingklocka för Max 10 000kr

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla tips! Ska lägga in en WTB här på forumet så får vi se om det ger något!
Fastnade i morse i er tråd om när ni packar upp klockor, så himla roligt!

Kanske köper en fin klocka till mig själv istället
WTBer är luriga om man inte har koll på klockor och priser. Hur vet du att du får ett rimligt erbjudande om ingen annan granskar annonsen? Bättre att lägga in klockor du hittar här i tråden så du kan få vägledning.
 

aleahcim

Breitling
Ni är så gulliga!

Jag har hittat till Chrono24 nu, och det känns i alla fall lite bättre än blocket och tradera.
Även om jag förstår att jag måste kolla upp säljarna innan.

10 000kr är inte ristat i sten, utan hittar jag en fin för 13000 så går det också bra...

Men när jag läser så är verkar det som att en relativt ny service är viktigt, precis som något intyg att den är äkta samt en box. Har jag glömt något?

Men de här modellerna har jag tittat lite närmare på (kan då alltså ingenting om klockor utan går bara på snygghet och att den inte är 35mm för det är för litet på min sambo som någon tipsade om i tråden)
:
http://www.chrono24.se/breitling/ch...&urlSubpath=/breitling/index.htm&watchTypes=U

http://www.chrono24.se/breitling/br...&urlSubpath=/breitling/index.htm&watchTypes=U

http://www.chrono24.se/breitling/ch...rlSubpath=/breitling/index-2.htm&watchTypes=U

http://www.chrono24.se/breitling/ch...ath=/breitling/index-3.htm&manufacturerIds=32

Så vad säger ni, är jag helt fel ute?
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Läderband från cheepo63 kan jag skicka med på köpet ;) lycka till i jakten på en fin klocka:)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Kolla in Regal, ett riktigt billigt märke. För 10 000 kr kan du nog få kanske 50 st regalklockor, då kan han välja och vraka lite som han vill. Kan ju vara rätt kul att få öppna 50 paket. Jag har tyvärr ingen erfarenhet av Regal, men det sägs vara ett mycket bra märke med bra kvalité.

Lägg ner. Hon söker råd och du försöker vara rolig. Häng här ett tag och lär dig hur verkligheten här ser ut innan du öppnar munnen igen...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Det där med läderband kan du släppa - det är bättre att gå på en bra klocka och komplettera med ett läderband senare.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Köpte denna för 10 i höstas visserligen behöver UTC:n renoveras.
Skinnarmband med spänne ingick.

image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fina!
Dock är jag kräsen med att jag vill att det ska vara läderarmband på den... Så många krav :happyhappy:
Men det ska du ju inte välja klockmodell utifrån. Ett läder kostar inte många 100 och det är en skitsumma i sammanhanget.

Säg att klockan kostar 10000kr och att ett läder kostar 200kr, ja du hajar. :)
Sen är det ju perfekt att ge bort en klocka på länk eftersom den då tål vatten mm och därefter kan han ju själv komplettera med ett läderband eller två som han själv vill ha.

Länk är ju även ett mervärde i sig och att köpa till länk i efterhand på en gammal klockan kan bli både krångligt och dyrt, medans det är busenkelt att hitta ett läderband.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Men det ska du ju inte välja klockmodell utifrån. Ett läder kostar inte många 100 och det är en skitsumma i sammanhanget.

Säg att klockan kostar 10000kr och att ett läder kostar 200kr, ja du hajar. :)
Sen är det ju perfekt att ge bort en klocka på länk eftersom den då tål vatten mm och därefter kan han ju själv komplettera med ett läderband eller två som han själv vill ha.

Länk är ju även ett mervärde i sig och att köpa till länk i efterhand på en gammal klockan kan bli både krångligt och dyrt, medans det är busenkelt att hitta ett läderband.

Fast man kanske vill ha orginal skinn och spänne..
 

aleahcim

Breitling
Men det ska du ju inte välja klockmodell utifrån. Ett läder kostar inte många 100 och det är en skitsumma i sammanhanget.

Säg att klockan kostar 10000kr och att ett läder kostar 200kr, ja du hajar. :)
Sen är det ju perfekt att ge bort en klocka på länk eftersom den då tål vatten mm och därefter kan han ju själv komplettera med ett läderband eller två som han själv vill ha.

Länk är ju även ett mervärde i sig och att köpa till länk i efterhand på en gammal klockan kan bli både krångligt och dyrt, medans det är busenkelt att hitta ett läderband.

Det är just därför jag skriver här! Har ingen aning, men då ska jag leta efter en snygg klocka och tänka att jag kan köpa det andra separat.
Tänkte att det ansågs "fult" att byta orginallänken mot något annat.

Men det gör det ännu svårare och många fler att välja mellan
:nailbiting:
 

tissoter

Audemars
Det är just därför jag skriver här! Har ingen aning, men då ska jag leta efter en snygg klocka och tänka att jag kan köpa det andra separat.
Tänkte att det ansågs "fult" att byta orginallänken mot något annat.

Men det gör det ännu svårare och många fler att välja mellan
:nailbiting:
Glöm inte att lägga upp bilder och lite info här innan köp, så kan vi hjälpa dig. Många här som är grymma.
 

aleahcim

Breitling
Den ser mycket fin ut! Har själv sneglat på den. Seriös säljare också vilket är ett stort plus!
Men den får du kanske inte för 10? :)

Nä, jag har nog insett att om jag ska få något vettigt så får jag höja budgeten lite. Jag fick en fick en fin ring så jag ska inte vara den som är den... Vi lever ju i jämlikt samhälle så jag får dra mitt strå till stacken ;)
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Kolla även hos den lokala handlaren ifall ni har någon, rätt ofta ligger den någon inbytt rolle eller breitling i lådorna som ännu inte hamnat på annons. Det är nämligen många klockor som inte ens hinner till annonsstadiet ifall den säljs till ett bra pris :)
 
Topp