Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Brenko?

Diskussion i 'Vintage' startad av SvenErik, 9 februari 2015.

1. SvenErik
    Trådstartare

SvenErik Torpare

Från:
    Norrbotten
    Grävde lite i min morfars klocklåda häromdan och hittade dessa fem mekaniska ur bland diverse quartzur från närmaste bensinmack. Glycine, Lagonda och Timex är alla klockor jag har sett, men uret längst till vänster är en "Brenko" och det har jag aldrig sett eller hört förut. Ett sök här på sidan gav ingenting och en googling gav inte mycket heller, ett par st ur på några obskyra auktionssajter världen över men inte mer. Är det någon här på forumet som vet mer? IMG_1349.jpg

Watch out gillar detta.
  2. Grafton

Grafton Biskop

Har dessvärre inte heller hört talas om märket, men den var snyggast i gänget tycker jag!

3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Brenzikofer & Co. SA / Brenco SA. registrerades i Tavannes, Schweiz; den 1960/01/16

Hittar inte så mycket mer, men skulle gissa att den innehåller något Ebauche verk. Har du en boettöppnare eller rulle silvertejp så kan du öppna och ta ett kort på urverket och kanske kan vi säga mer.

Grafton gillar detta.
  4. SvenErik
    Trådstartare

SvenErik Torpare

Från:
    Norrbotten
    Tyckte också den var snyggast :) (kanske inte var så svårt i det här gänget dock)

Grafton gillar detta.
  5. SvenErik
    Trådstartare

SvenErik Torpare

Från:
    Norrbotten
    Ok, så sent som 1960
    Jag återkommer när jag har öppnat den med ett kort från en bättre kamera :)

6. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Jag tyckte nog Lagondan i mitten var tuffast, typisk 70-talare :)

JoberMan, Jens och Grafton gillar detta.
  7. SvenErik
    Trådstartare

SvenErik Torpare

Från:
    Norrbotten
    Kan hålla med om att den var lite kul, men jag har blivit väldigt svag för "50-tals" looken på sistone :)

8. SvenErik
    Trådstartare

SvenErik Torpare

Från:
    Norrbotten
    Nu har jag äntligen fått upp boetten och tagit ett kort, blev ju inte med någon bättre kamera dock.
    Var förbi urmakaren och han kollade och sa att det troligtvis var ett FHF 74-verk i den (var någon liten skada på märkningen) sparas i klocklådan tills vidare :) IMG_1699.jpg

NiklasArvid gillar detta.
  9. eriksson850

Från:
    烏普薩拉

Det kan nog stämma bra, spar den tills du kan fixa till den. En service och nytt glas så blir den nog en trevlig dressare, kul också när din morfar har ägt den tidigare.

SvenErik gillar detta.