Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Brittisk Klocka, Bremont

Diskussion i 'Diskussion' startad av Janne b, 30 juli 2014.

1. Janne b
    Trådstartare

Janne b Torpare

Är det någon som kan eller vågar sig på ett utlåtande rörande den brittiska klockan Bremont. Den görs i allehanda stilar och förefaller vara prisvärd. Är det månne någon sam har en sådan eller har haft. Fram för allt, vad är det för verk och hur mycket rå standard är detta.

Mille79, Galaxxy och Aquaracer2 gillar detta.
  2. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Ingen aning själv, då jag inte kände till märket innan. Finns som sagt i olika modeller, men den här dykaren verkar klart intressant:

Klart bra och detaljerad review av en mycket fin klocka. Skulle mycket väl kunna tänka mig en, men på länk ... ;)

http://www.bremont.com/chronometers/range/supermarine/s500-bk

Bremont Supermarine 500.jpg

3. Jaggis

Jaggis Who dares wins!

Från:
    Stockholm
    Bear Grylls har varit ambassadör för dom så det måste vara bra skit. Eller så var det skit eftersom han inte är sponsrad längre... :facepalm:

4. Janne b
    Trådstartare

Janne b Torpare

Här hittade jag en presentation. Stundtals mycket gripande tycker jag.

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Deras dykarklocka är grym cool, med vad jag förstått en ganska avancerad boett. Tyvärr är den även väldigt tjock. Gillar deras stil, ofta med goa detaljer på urtavlan.

6. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Har varken sett eller hört talas om märket tidigare! Men för mig så fungerade iaf designen!

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Tycker Bremont är coolt men kommer med så mycket annat aldrig komma på tanken att håva Upp slantar för att prova en..

yonsson gillar detta.
  8. Spindel

Spindel Biskop

Aldrig hört talas om dem tidigare så nåt nytt lär man sig varje dag :)

Tyckte den var snygg och $5000 är väl ok pris om den håller vad den lovar.

EDIT:// Glöm fråga om urverk han sa det i videon

9. keso

keso Torpare

Hodinkee skrev en artikel om Bremonts senaste skapelse, som har en del av världens första flygplan i rotorn. Tydligen deras första in-housekaliber också, rätt trevlig. Lite häftigt att ha en del av Wright flyer i klockan om inte annat. Artikeln finns här:

http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-bremont-wright-flyer

10. Pope

Pope Borgare

Från:
    långt långt ut.......
    Deras U2 är bara sååååå fet!

Skulle gärna ha en svart.......och en i stål......:D
    image.jpg image.jpg

Stolen pictures of course.....

DrDre gillar detta.
  11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Gas gas Bones gör för övrigt deras velcroband (nördig, men kul info).

Denke gillar detta.
  12. TorNet

TorNet Friends of KS

Nu har skiten dock träffat fläkten - det visade sig att det inte var ett in-house-verk, läs kommentarerna: http://www.hodinkee.com/blog/introducing-the-bremont-wright-flyer

Bremonts försvar: http://www.hodinkee.com/blog/video-...lish-responds-to-questions-about-new-movement

Camo00, Bojke och Poad gillar detta.
  13. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Tycker dom har några trevliga modeller.
    Tyvärr har jag aldrig ägt någon, men gillar du deras klockor så köp.

14. Floduttern

Floduttern Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har inte provat någon modell, bara sett det som står på nätet. Ser ut som dom har ett par fina modeller. Men finner priset lite väl högt dock.

15. par

par Friends of KS

16. Sputniq

Sputniq Borgare

Från:
    Göteborg
    Har sedan flera år hållit Bremont högt, och speciellt deras Supermarine. Riktigt vacker klocka som dock verkar vara lite för stor med sina 43 mm på bredden och (minst?) 14 på höjden :(

17. GurraG

GurraG Stadsbo

Från:
    Stockholm/Boston
    Gillar deras MB med orange case som fan och tycker formspråket generellt är väldigt tilltalande. Tyvärr kändes den större än sina 43mm när jag klämde på en häromsistens. Ge mig en 39mm och jag är spekulant direkt.

18. slimjim

slimjim Rösten från Bro

19. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Camo00 gillar detta.
  20. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Ops såg att någon redan hade skrivit om urverket. Kort sammanfattning, dom ljög om att urverket var inhouse och tillverkat i London, och försöker med smokeblowing iställer för att erkänna som Tag Heuer. Du kan ju nästan köpa en Calatrava för det priset dessutom.

21. alfgren

alfgren Biskop

Det här med att plocka nån liten metalldel från något historiskt för att skapa samlarvärde. Jag slits mellan "vad coolt" och "herregud så patetiskt".

Fido1 gillar detta.
  22. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Jag gillar dem! Har bara klämt på en live vid ett tillfälle, men är grymt sugen på att testa en. De ha väl en fan base på tz-uk och jag vet att de brukar dyka upp på deras köp/sälj för runt 20k, vilket känns rätt lagom att ge IMO.

23. Mudfold

Mudfold Stadsbo

Från:
    Landet
    Väcker liv i en gammal tråd.

Jag är och har sedan liten varit helt förälskad i historian kring WWII och därigenom brittiska Spitfiren.
    Efter lite googlande hittade jag Bremonts EP120 "Spitfire" - en LTD klocka som tillverkades i 120 ex.

Har någon här ägt en? sett en? klämt på en?

Kul kuriosa: Det finns delar i klockan som är gjorda från saker i genuina Spitfire plan.

24. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Ursäkt sen på bollen men har alltid gillar Bremont. Efter den lilla soppan kommer jag aldrig rekommendera eller köpa en.

In short: Bremont släpper limited edition som kostar multum med in-house verk. Blir påkomna med att verket inte alls är in-house utan köpeverk. Släpper video där de förklarar att de var "naiva" och försöker släta över uppstådd situation. Ridå.

25. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Lite tufft att man måste ha skjutit ut sig ur en katapultstol för att få köpa deras MB1
    image.jpg

Mudfold gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield