Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Brons-klocka

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mykeys, 10 mars 2013.

1. Mykeys
    Trådstartare

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Apropå mrMyiagi's snygga brons-Amphibia undrar jag vad det egentligen finns för utbud av snygga bronsklockor? De enda jag har sett är MAGRETTE, HELSON, BENARUS och nån svindyr PANERAI. Alla dessa ser så sjukt stora ut med sina ca45mm. Vad finns det mer där ute? Har ni sett nån närmare 40mm i storlek? Vilken brons-klocka hade ni köpt? Hit me!

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Jag hade köpt Anonimo. Först på banan med bronsklockor.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
  4. Mykeys
    Trådstartare

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Tack Yonsson, hade missat den tråden. Men fortfarande bara STORA ur... Tycker de blir sjukt läckra när de får patina!

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Helson shark diver bronze finns i 42mm.

6. Mykeys
    Trådstartare

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Ja den är trevlig! Hade velat se fler i denna storleken...

7. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Kazimon 1500B Snyggast i min smak.

8. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso

kollade själv runt efter en mässing/brons fanns inte så många i den prisklassen jag var ute efter. Amphibian var billig och en ganska stryktålig klocka vilket var det jag är ute efter, den är 40mm, akryl glas som repas ganska snabbt, vattentät 200m håller tiden någorlunda bra.

röstar på en sån!

9. Mykeys
    Trådstartare

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Gillar verkligen det du har gjort med din Amphibian! Lätt snyggaste Vostocken jag har sett. Mitt enda issue med den är att den har 18mm bandbredd som känns lite tunt, eller? Var köpte du din?

10. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso

Håller med om att den är lite tunn men det märks inte av när du har klockan på dig, jag var också rädd för det innan jag beställde den. Men det passar faktiskt, det finns dock amphibia minister case som har 22mm men den föll mig inte i smaken.
    hela klockan är inte brons färgad utan bara bezeln.

köpte den på en rysk hemsida chistopolcity.com, innan jag beställde den svarade de på alla mail jag skicka, efter att jag beställt den så sluta de svara så blev orolig och det tog ungefär 20 arbetsdagar då ryska posten anställer sköldpaddor istället för människor då det är billigare.

glad att du gillade den!

11. Rossi

Rossi Präst

12. 440

440 Torpare

Mårtenssons ur Brookfield