• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brutal 50mm dykare

Pistol_Pete

Panerai
Var hemma hos en god vän i går och fick känna på hans fullkomligt brutala nya klocka.

En massiv 50mm, 136 gram tung bjässe från ett amerikanskt märke som heter Android.
Klockan har ett Seiko SII NH35 automatiskt verk och hade varit supersnygg om man haft armar att bära upp den.... :)

Kolla hur den formligen sväljer min handled!

image.jpg



image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

Pistol_Pete

Panerai
Min kompis har armar som timmerstockar och kan bära upp den. Själv ser jag ut som ett barn med pappas klocka på armen.
Bilderna gör inte glasets otroliga tjocklek rättvisa.
 

JayJay

Rolex
Wtf? Måste ju vara en högst begränsad marknad för sådana. Ganska kul design men storleken skämtas knappast bort hur dom helst.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Fruktansvärd klocka, igen, från Android. Med höjden på den klockan spelar det ingen roll om man har armar likt timmer, höjden förstör enormt, tyvärr.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
:stop: nej tack!

En byggare (baddybuilder) kom förbi och handla igår med något liknande monster på handleden. Spelar ingen roll hur stor man är, det ser skitlöjligt ut. Typ som en hummer.
 

Pistol_Pete

Panerai
136g låter ju lite även om den här hemska pjäsen är av titan?
Osäker på den siffran, jag fick fram den via google och min översättning av ounces har tidigare lämnat en del i övrigt att önska... Tung var den iaf!

Det är ingen pjäs jag kan bära men jag tycker den var lite rolig på ett knäppt vis. Den var som en hummer stretch limo med neonljus under chassit: Inget man köper själv men är jävligt nöjd att någon annan har gjort det så man kan få se skapelsen :)
 

ruchac

Omega
Inget för en konflikträdd kille i Lilla Landet Lagom, som skiter på sig av rädsla för att sticka ut från mängden.
 
Topp