• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Brutalbeatern, lådöppning!

demondave

Rolex
Outgrundliga äro paketens vägar. Idag ringde det på telefonen, Bring som undrade om jag var hemma. Tydligen levererar Bring för UPS här i obygden.

Med tanke på att det var beatern som ankom, funderade jag på att leta rätt på en yxa. Som lägenhetsboende centralt i staden kom jag dock på mig själv med att inte äga en yxa. Inte ens en smårostig morakniv. Tur att fällkniven även fixar paket.

Snyggt packat. Helt i linje med vad jag förväntade mig av något sänt från Tyskland. Dom verkar för övrigt ha dille på kartong i plastpåse i det landet.

file_zps49bbdade.jpg


file_zps93baaa32.jpg


file_zpsbf387730.jpg


Hmm, vad har jag nu beställt?

file_zpsa8d45c96.jpg


file_zps379c7fba.jpg
 

demondave

Rolex
Ah, en tidning som medskick! Fin gest, kan inte ett ord tüska :)

file_zps50a444af.jpg


Sedär, lite reklam från handlaren också. Lika mycket tyska där. Kan ju titta på bilderna :)

file_zpsd3dd8546.jpg


Nu börjar vi närma oss något här..

file_zpsfa0ac66d.jpg


file_zps64989145.jpg


file_zpse4266557.jpg


file_zps0f66503c.jpg


Sinn UX SDR, sicken snygging!

file_zps8d89f377.jpg


Ett snabbt armskott innan det var dags att begå urmakarpremiär och justera länken

file_zps5ce01d72.jpg
 

demondave

Rolex
Ett riktigt kasst lume shot blev det också. Jag är för darrhänt för mörkerfotografering.

file_zps925a0332.jpg


IWC'n kröp ner och myste lite i frigolitbitarna. Nån form av klock-69:a

file_zps67675426.jpg


Köksbordet fick agera fond

file_zps28d82e38.jpg


file_zps7e882c65.jpg


file_zpsb0fd16ac.jpg


file_zps4ff731a0.jpg


Anpassade silikonbandet också. Riktigt skönt spänne där, men ska prova länken grundligt först. IWC'n går ju på gummi, så.

file_zpsde7e2f81.jpg


Tydligen ivrig och tankarna på annat håll, för klockan är upp och ned. Jäpp! :) Såg inte det förrän jag laddade över bilderna, då var redan länken tillbaka på klockan.

file_zpsa0c315fd.jpg
 

demondave

Rolex
Sjukt nöjd med IWC'n, kan komma på mig själv med att bara sitta och titta på den imellanåt, ljusspelet i tavlan och vridringen bakom glaset är en fröjd för ögat.

Har bara haft UX'en på armen ett par timmar än, men vilken gris! :D Bra vikt, precis lagomt stor på handleden och helt grym känsla av no nonsens. Jag tror ärligt talat jag kan köra över den här klockan med lastbilen ett par gånger utan att den skulle bry sig nämnvärt. Bra beaterkänsla, armen den sitter på ger sig långt innan klockan.

Positivt överraskad av länken, låset på silikonbandet är dock ett par snäpp bättre än länklåset. Men tror den här kommer få gå på länk mestadels, kanske silikon på vintern om länken blir för kall. Valde modellen med svart vridring just med tanke på länken, tycker att en helsilver UX på länk kan bli lite väl platt, när allt är blästrat och inte ger nåt direkt ljusspel.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Fina klockor båda två. Och de hör väl ihop på nått sätt har jag för mig. Var det inte nån höjdare från iwc som tog över sinn? Har för mig jag läst nått om det.
 

TKVF

Panerai
Skön klocka. Har tittat mycket på en sådan själv. Just UX. Hoppas att den också får lite tid i vattnet, där den hör hemma.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Iwc var jättefin!
Kan man bada med en sådan?
 
Topp