• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bryssel bombdåd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Va fan är det som händer?
Nya Paris känns det som, ni som ska ut och resa, ta hand om er.
Verkar bli mer och mer oroliga tider.
Vad är era funderingar och farhågor om detta ?

Ordet är fritt .
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Helt förskräckligt.

image.png
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Helt sjukt och fruktansvärt tragiskt.
Har flera kollegor som passerar Bryssels flygplats två gånger i veckan, som tur är verkar ingen av dem drabbats.
 

Hubbe

Omega
"Detta är ett angrepp på vår fria värld och det kommer aldrig att... Bla bla bla."

Sen fortsätter den fria världen att göra absolut ingenting åt den vidrigaste ideologin någonsin. Det överlämnar vi istället åt våra barn och barnbarn att hantera. Ynkryggar, vi styrs av ynkryggar.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Håller med er, ännu mera tragiskt är hur majoriteten av svenska politiker vrider detta, se exempelvis debatterna om Svenska poliskåren.

Känns som detta kommer sluta riktigt illa.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Va fan är det som händer?
Nya Paris känns det som, ni som ska ut och resa, ta hand om er.
Verkar bli mer och mer oroliga tider.
Vad är era funderingar och farhågor om detta ?

Ordet är fritt .
Det är komplicerat och media som ända källa till kunskap räcker inte. Det är en extrem minoritet inom islam kryddad med många är av slakt från USA och allierade som skapat västvärlden till monster, med allt rätt. De lever i sin verklighet som vi gör. De tror på sin, som vi trot på vår. Deras bild av döda här bara är en bråkdel av deras förluster p.g.a. kampen om naturtillgångar. Ibland får den kampen religiös mask men det är som vanligt pengarna och makten som är de starkaste drivkrafterna. Dessa fundamentalister är inklämda någonstans mittemellan och har tagit sin tillflykt till den äldsta av islams tolkningar.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
"Här diskuterar vi allt om klockor och annat som hör till. Högt i tak och ordet är fritt. Presentera dig gärna och läs principerna för forumet innan du postar. Om du vill diskutera annat än klockor rekommenderar vi dig ett besök i forumavdelningen Lifestyle. Enjoy!"

Men Lifestyle passar väl knappast in heller. Låt det här forumet förbli ett vattenhål där man kan diskutera klockor och kulturen runt dom.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
"Här diskuterar vi allt om klockor och annat som hör till. Högt i tak och ordet är fritt. Presentera dig gärna och läs principerna för forumet innan du postar. Om du vill diskutera annat än klockor rekommenderar vi dig ett besök i forumavdelningen Lifestyle. Enjoy!"

Men Lifestyle passar väl knappast in heller. Låt det här forumet förbli ett vattenhål där man kan diskutera klockor och kulturen runt dom.

Syftade du på mig ?
Anser att detta är helt ok att diskutera här då flertalet av våra medlemmar vistas i Bryssel.
Tankarna måste få ventileras och inte tystas som du verkar vilja.
Eller hur tänker du?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Det finns säkert fler människor som kan tänkas genomföra dåd som dessa. Inte bara religiösa fanatiker.
Väldigt sorgligt, men viktigt att inse att vi inte kan slippa undan.

Viktigt att skapa system och organisationer som snabbt kan hantera och skydda i situationer som dessa så att inte terroristerna får löpa amok. Polarisering i samhället ökar, så kommer också det systematiska våldet göra.

Mer insatsinriktade grupper från räddningsverket i beredskap, mer tungt utrustad polis och paramilitär.
Snabb respons och landstäckande decentraliserad ledning. Allt för att kunna reagera snabbt.

Det kommer bli dyrt men vill man som medborgare känna sig omhändertagen när det väl händer tror jag det är viktigt.

Annars kryper oron ännu längre in under huden och hatet ökar.

Fortsatt socialt engagemang i riskzoner och underrättelsearbete också såklart.
Nätverken och rekryteringsunderlagen behöver vara så små som möjligt.

Welcome to the new world order.
 

DiverSailor

Breitling
Jag vill inte vara den som är den, men vad är klocksnack egentligen? Är det verkligen lämpligt att diskutera terrorattentat här och således frångå forumets syfte? Det finns väldigt många andra platser att diskutera detta på, så varför ska ämnet även avhandlas här?

Jag kanske har missförstått syftet med klocksnack helt och hållet men om trådar som denna existerar, vart går då gränsen?
 

Bottega

Cartier
Det som har skett är väldigt nära hjärtat. Sambon är från Belgien och har resa planerad nu på fredag. Båda är väldigt ledsna.

Däremot är det här ett klockforum, om det inte passar i Lifestyle så ska det inte postas om det inte har något med klockvärlden att göra eller. Bara för att medlemar vistas i Belgien behöver vi ingen tråd om det. Jag var i Finland i somras, jag behöver ingen tråd om potatispriset går upp 1:-
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Flashback finns absolut, men tanken med detta var att vi kan ventilera oss, Bryssel ( som del av Belgien som land ) och klockor går att finna samband med om så önskas, men personligen finner jag inget behov av det.
Ni som verkar störa er på att tråden finns för oss som vill ventilera detta ämne bespara er själv och oss andra med era inlägg, ADMIN kan ta bort detta om de inte finner det vara värt medlemmarnas intresse.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Det finns säkert fler människor som kan tänkas genomföra dåd som dessa. Inte bara religiösa fanatiker.
Väldigt sorgligt, men viktigt att inse att vi inte kan slippa undan.

Viktigt att skapa system och organisationer som snabbt kan hantera och skydda i situationer som dessa så att inte terroristerna får löpa amok. Polarisering i samhället ökar, så kommer också det systematiska våldet göra.

Mer insatsinriktade grupper från räddningsverket i beredskap, mer tungt utrustad polis och paramilitär.
Snabb respons och landstäckande decentraliserad ledning. Allt för att kunna reagera snabbt.

Det kommer bli dyrt men vill man som medborgare känna sig omhändertagen när det väl händer tror jag det är viktigt.

Annars kryper oron ännu längre in under huden och hatet ökar.

Fortsatt socialt engagemang i riskzoner och underrättelsearbete också såklart.
Nätverken och rekryteringsunderlagen behöver vara så små som möjligt.

Welcome to the new world order.

Håller med dig i att något måste göras, dina förslag låter kloka men den stora frågan är vem kommer lyfta detta till beslutsnivå ?
Känns som att mer och mer attacker men det finns inget försvar, komplext situation men det är skrämmande om det fortsätter i detta tempo.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Håller med dig i att något måste göras, dina förslag låter kloka men den stora frågan är vem kommer lyfta detta till beslutsnivå ?
Känns som att mer och mer attacker men det finns inget försvar, komplext situation men det är skrämmande om det fortsätter i detta tempo.
Media blåser upp det också, kom ihåg det.
Men jag tycker att vi svenskar är alldeles för mjäkiga när det gäller brute force.
Vi måste sluta leva i det rosa drömlandet och börja snacka realpolitik.
Vi kan inte få alla att vara snälla mot varandra, men om inte alla är snälla, då skall banne mig inte staten vara det heller.
Annars blir den ju som en vakthund utan tänder.
Det är rätt av dig att se mitt inlägg som ett underlag för debatt, jag är ingen expert.
 
Jag är Belgare, flyttade till Sverige för 2 år sedan. Jag är rädd för att det ska komma mer o mer terroristattentat i Belgien o Frankrike (jag har bl.a. jobbat i Paris). Myndigheterna och Polis får inget grepp alls med vad några utlänningar håller på med. Nej, jag är inte alls racist.
 

David

Bödeln
Anser att detta är helt ok att diskutera här då flertalet av våra medlemmar vistas i Bryssel.
Tankarna måste få ventileras och inte tystas som du verkar vilja.
Eller hur tänker du?

Jag tänker att det finns andra ställen att ventilera.

Klocksnack är inte det enda stället på internet där det går att skriva.

Om det finns medlemmar i Bryssel eller inte har ingen större betydelse, är du orolig för någon där kan du väl skicka ett PM?

Det tog precis fem poster innan det blev politik/religion, sånt skräp vill i alla fall jag gärna vara befriad ifrån här.
 

time2catch

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Det sjuka är att jag var och såg "London has fallen" igår. Som jag för övrigt inte har återupphämtat mig ifrån.
I mitt yrvakna tillstånd imorse fumlade jag efter min iphone och såg en hel del flashmeddelande, om sprängningar och döda. Trodde faktiskt då att på fullaste allvar att jag drömde om att jag var med i filmen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp