• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Bucherer triple calendar - endast 4500kr!

Axiom

Panerai
2-Faktor
Hej, ser ut som att denna får gå då jag är sugen på nytt!
Bra skick för sin ålder. Fin patina på tavlan tycker jag, lite prickig. Allt fungerar som det ska, datum och dag växlar. Tryckknappar för snabbinställning av allt finns på urets sidor.
OBS: Sekundvisare och datumindikator fastnar i varandra över subsekunden, borde vara lätt för urmakare eller händig entusiast att fixa till.
Håller tiden bra med tanke på åldern +13 sek/dag vid mätning. Urverket antar jag är ett cortebert cal 677 som verkar pålitliga av vad jag kunnat läsa mig till. Klockan är inte öppnad av mig och senaste service är gjord för två år sen enligt tidigare ägare.

NU ska den väck, jag har annat jag behöver pengarna till: 4500kr
Eventuellt kan klockan fungera som delbetalning mot rolex 160X, även annat kan vara av intresse, testa mig!
Finns att titta på i Linköping och kan även skickas.
Klockan är ca 35mm utan krona (nyligen mätt med skjutmått).
Bilder på skönheten:

y9ederyv.jpg

vumu3asa.jpg
u3avedu7.jpg
ege9ahur.jpg
a2ezesyp.jpg

Säg till om ni vill ha fler bilder så ska jag göra mitt bästa!
Mvh
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
OBS: använde klockan under lördagen och insåg att datumvisaren stoppar sekundvisaren då den pekar på den 14e i månaden. Händer inte varje varv och borde vara lätt att fixa till. Vet inte hur det är för 15-17 men övriga datum går klockan som vanligt.
 
Topp