• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budade hem min första Rolex idag!

Alfondo

Breitling
Ny på forumet men tycker det var riktigt intressant att läsa.

Det blev en Submariner date, 2009, och svart bezel samt extra grön. Den gröna är inte orginal och ser ut att vara en fat/flat 4 från 2004. Jag tänkte göra upp affären hos en klockhandlare för att verifiera att det är en äkta. Har ni några andra tips på vad man skall tänka på?

Jag fick den för under 40k så jag tror att det är ett rätt ok pris eller vad tror ni?

Har spanat på lite olika klockor och gillar AP och Hublot Big Bang men kände att dom ligger lite högt i pris. Kanske blir en sådan nästa gång!


//
Martin
 

Bilagor

  • rolex2.jpg
    rolex2.jpg
    74.9 KB · Visningar: 2,109
  • rolex3.jpg
    rolex3.jpg
    49 KB · Visningar: 2,079

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Grattis till första rollen!

Den gröna hör endast till maxi enligt mig. Ser fejk ut till en vanlig 16610.

Strax under 40 är ok men inte mer. Hade hellre betalat runt 36.

Grattis igen och välkommen.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
TomasBc skrev:
Grattis till första rollen!

Den gröna hör endast till maxi enligt mig. Ser fejk ut till en vanlig 16610.

Strax under 40 är ok men inte mer. Hade hellre betalat runt 36.

Grattis igen och välkommen.

Vad innebär Maxi Dail?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Asplund skrev:
Vad innebär Maxi Dail?

Den nya versionen som först såg ljuset med LV-modellen. Urtavlan har större tim-markeringar.
Edit: LV-modellen hade grönt vridringsinlägg. Det är därför folk hänger upp sig på att det bara är den modellen som är snygg med grönt inlägg.

image003_a0165.jpg
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Okej, är LV modellen jag har haft en hangup på i ett par år har dock aldrig tänkt på detta. Nu ser jag dock tydligt :p

Är det bara det som är skillnaden?

/Asplund
 

Alfondo

Breitling
Det blev tyvär ingen Rolex. Vi kom överens om att lämna in den på Rolex handlare för att kontrollera äkthet vilket han sa att han gjort. När vi bestämmt träff hos handlaren dök han inte upp.

Det får bli till att jaga vidare...

Undvik en att handla något av: Sopaj i Malmö

Martin
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Alfondo skrev:
Det blev tyvär ingen Rolex. Vi kom överens om att lämna in den på Rolex handlare för att kontrollera äkthet vilket han sa att han gjort. När vi bestämmt träff hos handlaren dök han inte upp.

Det får bli till att jaga vidare...

Undvik en att handla något av: Fetije Sopaj i Malmö

Martin

Fan va tråkigt. Det är väl bara en tidsfråga innan han lägger ut den på Tradera eller Blocket igen.

Lycka till med jagandet!
 

Ajax

Omega
Riktigt trist. Att göra upp affärer hos urhandlare brukar avskräcka en del, men då vet man ju också att det förmodligen inte är äkta vara, eller kanske rent utav att klockan är stulen.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Kanske lika bra. Lägg ut en WTB här på forumet så får du nog napp till ett bättre pris av en medlem med referenser så slipper du besöka urhandlaren.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Jag är ofta rätt naiv och vill inte tro att folk är så förbannat fräcka, förstår inte hur man kan ha nerver att sälja något som inte är vad det är. Respekt och moral verkar brista lite för ofta!


//Micke
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Obehagligt. Såg denna auktion och var intresserad runt 30000, men något kändes fischy trots bilder på kvitton och cert. Kolla drwatch.se Har själv köpt två rollar där.
 

Alfondo

Breitling
Ja skall kolla dr Watch tack!
Är det någon som köpt via Chrono24? Känns lite riskabelt men om det är en Trusted seller kanske det går?

Martin
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Trusted seller på chrono24 är säkert ok, men jag upplever ofta priserna som höga utomlands.
Drwatch brukar ha schyssta sportrolexar för runt 35.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Criss Cross skrev:
Trusted seller på chrono24 är säkert ok, men jag upplever ofta priserna som höga utomlands.
Drwatch brukar ha schyssta sportrolexar för runt 35.

Priserna på chrono24 är oftast riktpriser och det finns i många fall god prutmån, skulle säga att Dr Watch ofta är rätt dyr i mina ögon, dessutom är klockorna 9 gånger av 10 polerade även om det i annonserna står nyskick/ej polerad osv...
 

Kson

Patek
2-Faktor
micke_s skrev:
Jag är ofta rätt naiv och vill inte tro att folk är så förbannat fräcka, förstår inte hur man kan ha nerver att sälja något som inte är vad det är. Respekt och moral verkar brista lite för ofta!


//Micke


Finns folk till allt!
 

Alfondo

Breitling
Det blev affär till slut affär! :D

Ett antal missförstånd som till slut löste sig.

Nöjd ägare av en Submariner som skall användas dagligen!
Martin
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kul med den första Rolexen. Jag har ägt min första i flera timmar nu :)
 
Topp