Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Budapest!

Diskussion i 'Lifestyle' startad av sveol, 14 juni 2015.

1. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Hej,

Jag, som många andra, har säkert eller kommer besöka den eminenta staden Budapest. Tänkte att man i denna tråd kunde tipsa om sin smultronställen. Vart äter man, vart går man ut, vart replikerar man bäst händelserna i filmen "The hangover"??

Senast ändrad: 15 juni 2015
  2. sveol
    Trådstartare

sveol Borgare

Från:
    Solna
    Inte alla på en gång nu..

Ingen som kan tipsa om Budapest?

3. hollow123

hollow123 Biskop

Från:
    Göteborg
    Inga direkta tips på vart du ska gå.. Men langos måste du äta iaf :)

4. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Ingen ännu? :D

Ska dit 1-4 augusti...

5. Sylta

Sylta Bonde

6. Joakim

Joakim Borgare

El pomodoro vid parlamentet är en bra ocg genuin italienare

7. Laurentius

Laurentius Stadsbo

Budapest... Jag lärde känna en australiensare som bor och jobbar i Budapest. Tyvärr fick min fru reda på vad han jobbar med ("Fotograf/Filmproducent/Talangjägare") innan jag hann åka dit och hälsa på så jag har inget tips alls, bara en ocean av avundsjuka;-)

ozzyozzy och Holmqvist gillar detta.
  8. MartinGFX

MartinGFX Bonde

Från:
    Stockholm
    Konyvbar är ett ställe som skapar en ny meny varje vecka som inspireras av en bok. När jag var där var menyn inspirerad av Kalle och chokladfabriken vilket var spännande men kanske inte full pot. Bra och kunnig personal.

https://www.tripadvisor.se/Restaura...taurant-Budapest_Central_Hungary.html?m=19904

Ett annat tips är St. Andrea som har väldigt god mat och ibland livemusik vilket kan vara trevligt om man är på det humöret.

https://www.tripadvisor.se/Restaura...met_Bar-Budapest_Central_Hungary.html?m=19904

Sen har vi en av mina favoritbarer med ett enormt utbud av vin. Mycket trevlig stämning i de judiska kvarteren. Maten helt ok.

https://www.tripadvisor.se/Restaura...azilika-Budapest_Central_Hungary.html?m=19904

Ett sista tips är att ni tar en vinprovning på Faust Wine Cellar som är beläget i berget under Hilton i gamla stan.

https://www.tripadvisor.se/Attracti..._Cellar-Budapest_Central_Hungary.html?m=19904

9. ozzyozzy

ozzyozzy Friends of KS

Jag har ett tips på vad ni kan skippa: de turisthypade "badhusen". Verkligen ingen höjdare.

10. TLåbbman

TLåbbman Bonde

Från:
    Stockholm
    simpla kert, rätt frän s.k. ruin bar.
    en tur på floden med båt på kvällen är rätt trevligt i synnerhet om man är fotointresserad och vill ta lite schyssta bilder.
    st stefans basilica är mäktig
    vajdahunyad castle är inte lika känd och uppenbar destination som det andra slottet, men väldigt trevligt
    matmarknaden är väl trevligt om man intresserar sig för sånt

11. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Rekommenderar Hotel Moments.

Ligger granne med Breitling, Hublot och Tag Heuer. På baksidan ligger Seiko och fem minuter därifrån ligger Rolex och Watch De Luxe som bland annat stockar Panerai, IWC och Cartier. Annan shopping ligger i samma område, både lyx och budget.

Frukosten är kontinental - grymt bra. Champagne tidigt på morgonen är alltid gott... Det är barnvänligt också, syrrans ettåring är med och personalen är trevlig.

Vesper och Joakim gillar detta.