Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Buddha to buddha armband

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tome, 18 maj 2014.

1. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Tänkte inhandla ett fett Buddha to Buddha silverarmband men är lite osäker på storleken och undrar om någon på forumet har några tips att komma med. Jag har ca 17 cm handled i normala klocksammanhang. BtB finns i herr strl 21 cm och dam 19 cm. Jag provade två modeller på stan i herr strl (fanns ej annat) och båda hängde ner på halva handen. Killarna i butiken hävdade att "det ska vara lite häng på det". Hmmm... Ser ju inte ut så på bilderna på BtB hemsida. Finns sjukt få återförsäljare så det blir till att köpa på nätet. Nån som äger ett BtB och kan komma med tips om vilken strlk man ska välja?

image.jpg

2. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hur fäster man det på klockan? Vad är det för bandbredd?

Tome, Nexus, Strindberg och 1 annan gillar detta.
  3. Ernesto

Ernesto Friends of KS

4. morrism

morrism Friends of KS

Silver? Finns den inte i guld eller?

5. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Här fick man inte mycket hjälp... Verkar gå bra att skriva om skor, väskor mm men armband som inte sitter på en klocka verkar inte stå högt i kurs :blackeye:

6. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Ta den som känns bekvämast?

J

7. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Skämt åsido, jag har 16-17 handleder och maxar 19cm armband. Jag vill inte att de ska hänga likt en bilhandlare, men heller inte sitta kondomtight. Prova dammodellen!

Tome gillar detta.
  8. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Grejen var ju att det mindre inte fanns att prova, annars hade jag givetvis kunnat jämföra dom i butik. Klent med återförsäljare också, typ 3-4 butiker i landet.

9. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Kan du inte bara klippa till en bit papper med samma storlek?

10. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Rent spontant så låter 21 på en 17 handled stort. Länken ser ju dessutom tung ut och det är ju ingen höjdare om den dessutom är för stor.
    De i butiken kanske bara såg sin chans att sälja ett till dig genom att säga att bandet ska hänga?

J

Tome och eriksson850 gillar detta.
  11. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Kreativt... Men givetvis är det svårt att veta om dom menar 21/19 cm i inneromkrets, mitten eller ytteromkrets och det blir en enorm diff. Mätte inte på det i butiken då jag var lite stressad just då.

12. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Precis. Det är väl en klassiker om man inte känner någon yrkesstolthet som expedit att alltid säga "det är precis så där det ska se ut", oavsett hur det ser ut... :)

Tome och Ernesto gillar detta.
  13. Tome
    Trådstartare

Tome Stadsbo

Jag kör på 19 cm så får vi se hur det blir! Återkommer med bilder (lovar att en klocka ska synas oxå ;))

RobertD gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield