• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budget 85000:- Vilket ur hade ni köpt?

Portofino

Panerai
max skrev:
Håller verkligen med david här!
Jag personligen skulle välja AP:n av de tre (hade precis som vaniljglass tagit den lite mindre 15300 men det är ju en smaksak), eller en röd 1680 om valet var fritt, lite mer charm och personlighet.
Men från beskrivningen så låter det lite som att daytonan skulle passa dig bättre än ap?
Svårt att säga, förstår vilka kval du brottas med!
Personligen hade som sagt jag valt mellan röd 1680, AP 15300 eller att splitta summan.
Inte till någon hjälp alls men önskar dig iaf stort lycka till i jakten!

Tack för råden! Vet ngn hur det är med Daytonan nu för tiden? Är det väntelista på den?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Portofino skrev:
vaniljglass skrev:
En väldigt trevlig budget.

Jag hade inte köpt en AP 15400. Varför inte? För att 15300 både är billigare och snyggare.

masterkiller skrev:
Jag hade lätt köpt AP ROO Divern som ligger på K&S nu från Micki på Dreamwatch....

Högt pris, och polerad..

Ursäkta min novis, men vad är skillnaden mellan 15300 och 400? Förutom storleken då. Går 15300 ens att få tag på längre?

15300 är 39mm, 15400 är 41mm.

Samma urverk, skillnaderna är rent estetiska. Jag gillar 15300 betydligt bättre.
 

Portofino

Panerai
Jag funderade ju även på en Daytona men hur ser marknaden ut egentligen där? Är det väntelista eller går det att få tag på en inom rimlig tid?
 

max

Dancing Queen
snubblade över dessa två bilder idag :D

wrist_15112012.jpg

16520_handportrait.jpg
 

henel321

Breitling
2-Faktor
För att våga vara lite annorlunda och för att jag helt snöat in på Zenith.

Zenith Striking 10th i helguld... Groteskt snygg... "Vågar" man inte bära guld är ju inte vanliga striking 10th inte alls illa den heller men kanske lite för billig om du siktar på 85 . :)

2155595gross.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ställts framför ett ganska angenämt problem. Jag kommer inom kort ha en budget på 85-90000:- att lägga på ett ur. Frågan är naturligtvis vilket ur? Nytt? Begagnat? Som det ser ut nu tittar jag på Daytona s/s, beg iwc big pilot eller beg AP Royal oak. Vad hade ni tagit?

/ Patrik

Har du köpt någonting?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
AP 15202 från DavidSW. :)

Saknas någon tusenlapp så är det bara att spara eller omprioritera lite. Galen klocka som står ut rejält i prissegmentet.

15202ST_OO_1240ST_01.jpg
 
Topp