• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budgetklockor!

Eric Fledge

Breitling
Hej! Är det någon som har tips på billigare klockor? Är väldigt sugen på en ny till samlingen men som 17åring är min budget aningen begränsad, hade tänkt mig max 7000:-. Har kollat på klockor som Corniche Heritage 40 Rose Gold, Tissot tradition chrono T063.617.36.037.00 och Calvin Kleins Alliance K5R31141. Kan säkert vara något fel i dessa klockors artikelnummer men som sagt ge gärna tips och bifoga gärna en bild! Tack på förhand.

Mvh,

Eric. :):)
 

Mech David

Cartier
Seiko Sumo!

14013643153_18495.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Om du gillar vintagelooken (men inte vill köpa vintage), så har du ju Longines Conquest heritage. Känns som väldigt vettiga klockor för pengen.

Här är en från 2014 på Chrono24, ingen koll på säljaren eller skicket på klockan... (runt 5200kr + frakt )

http://www.chrono24.com/en/longines/conquest-heritage-l16114-automatic--id3381355.htm?dosearch=true&gender=1401&maxAgeInDays=0&picnum=0&query=Longines+Conquest&resultview=list&searchexplain=true&sortorder=1&urlSubpath=/search/index.htm&watchTypes=U&yearBought=2014&yearBought=2015

ItvAns0.jpg
 
Senast ändrad:

agraw

Cartier
2-Faktor
Kör mitt standardsvar på detta. Tissot Visodate för 4k på klocka.se. Oväntat trevlig klocka för den pengen.

20150626_072434~2.jpg

Det standardsvaret ställer jag mig helt bakom. En fantastisk klocka som jag också kan rekommendera! Jag kan tycka att den blir lite klumpig på min handled, men så har jag också tunna handleder. En lite större klassisk klocka som går att köpa ny inom din budget!

Du har utrymme för roligare klockor än de du kollat på, tycker jag. Visodate är ett exempel på ny klocka. Här på forumet kan du hitta många bra begagnade klockor i grymt skick. En personlig favorit är Omega Constellation pie-pan 168.005 om du vill åt något klassiskt. En sån såldes för inte så länge sen på KS (https://klocksnack.se/threads/omega-constellation-pie-pan-168-005.35615). Annars har du alltid Certina DS Action om du vill ha en bra dykare för halva din budget begagnad. Är du inte allergisk mot quartz så finns det designmässigt schyssta Breitling quartz (Aeromarine Shark t.ex.) som dyker upp lite då och då och då slipper du service, som annars blir oproportionerligt dyrt med billiga automatare.
 

Eric Fledge

Breitling
Det standardsvaret ställer jag mig helt bakom. En fantastisk klocka som jag också kan rekommendera! Jag kan tycka att den blir lite klumpig på min handled, men så har jag också tunna handleder. En lite större klassisk klocka som går att köpa ny inom din budget!

Du har utrymme för roligare klockor än de du kollat på, tycker jag. Visodate är ett exempel på ny klocka. Här på forumet kan du hitta många bra begagnade klockor i grymt skick. En personlig favorit är Omega Constellation pie-pan 168.005 om du vill åt något klassiskt. En sån såldes för inte så länge sen på KS (https://klocksnack.se/threads/omega-constellation-pie-pan-168-005.35615). Annars har du alltid Certina DS Action om du vill ha en bra dykare för halva din budget begagnad. Är du inte allergisk mot quartz så finns det designmässigt schyssta Breitling quartz (Aeromarine Shark t.ex.) som dyker upp lite då och då och då slipper du service, som annars blir oproportionerligt dyrt med billiga automatare.

En väldigt fin klocka Visodate, gillar tissot starkt överlag! Ska kolla upp de andra klockor du föreslagit när jag kommer hem till min dator, tack så hemskt mycket för tips och förslag!
 

Eric Fledge

Breitling
Certina DS Action Diver
http://www.klockia.se/certina-ds-action-diver-c013.407.11.051.00


certina-ds-action-diver-automatic-c013-407-11-051-00.jpg


Eller varför inte Seiko SKX007? Älskar den på jubileelänk, kvalitetskänslan finns definitivt och du har en massa fickpengar kvar efter köpet också :)
http://www.creationwatches.com/prod...utomatic-divers-skx007k2-mens-watch-1167.html
seiiikkk.jpg

Två väldigt fina klockor, har varit intresserad av Certina DS action diver förut men är osäker. Jubileelänken på SKX007 är magisk, alltid varit ett fan utav klockan och är definitivt ett alternativ, väldigt bra pris dessutom! Tack så mycket för hjälpen, uppskattas! :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Är det någon som har tips på billigare klockor? Är väldigt sugen på en ny till samlingen men som 17åring är min budget aningen begränsad, hade tänkt mig max 7000:-. Har kollat på klockor som Corniche Heritage 40 Rose Gold, Tissot tradition chrono T063.617.36.037.00 och Calvin Kleins Alliance K5R31141. Kan säkert vara något fel i dessa klockors artikelnummer men som sagt ge gärna tips och bifoga gärna en bild! Tack på förhand.

Mvh,

Eric. :):)
Låt bli skojmärkena (Corniche)! 7000kr får man massvis av klocka för!
Det finns en guide överst i recenssionsdelen.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hej! Är det någon som har tips på billigare klockor? Är väldigt sugen på en ny till samlingen men som 17åring är min budget aningen begränsad, hade tänkt mig max 7000:-. Har kollat på klockor som Corniche Heritage 40 Rose Gold, Tissot tradition chrono T063.617.36.037.00 och Calvin Kleins Alliance K5R31141. Kan säkert vara något fel i dessa klockors artikelnummer men som sagt ge gärna tips och bifoga gärna en bild! Tack på förhand.

Mvh,

Eric. :):)
Har du nu i helgen fått möjlighet att se några av klockorna du fått tips om i verkligheten hos en urmakare ??
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Håller med om Tissot Visodate som du redan fått tips om. Har en själv och det är verkligen mycket klocka för pengen.
Seiko har väldigt mycket roligt inom din budget och förutom dem som redan nämnts kan jag lägga till SARB065 vilken är en riktigt trevlig liten sak som du kan hitta för runt 3,5'.
img57789701.jpg
 
Senast ändrad:

Zcooter

Omega
Får jag låna tråden lite.....

För ganska exakt ett år sedan köpte jag en Navitimer World, och nu är jag mogen för en elegant dykare, minst 40 mm. Behöver inte vara ny, helst automat
 

Baloo

Omega
Skaffade en Corniche Heritage 40 Rosé Gold innan mitt klockintresse riktigt start och även om den aldrig strulat så ångrar jag det beslutet lite idag. Med tanke på vad du får för prislappen så finns det bättre både nya och begagnade klockor. Till och börja med ska det helst vara Automat och inte Quartz (som Corniche är) och jag vill gärna också att moderna klockor ska ha en datum funktion. Stilrena tavlor ska hålla sig till vintage tråden, haha. ;)
Bjuder på en härlig bild också
Screenshot_2015-06-29-18-01-25.jpg
 
Topp