• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Budgetkronograf för ~ 2500 kr

Har letat efter ett tag efter en budgetkronograf och har nu fastnat för denna (bild från Tissots hemsida):


Tycker att den är grymt snygg men vad säger ni, bu eller bä? Tar tacksamt emot alternativ. Får gärna vara quartz och schweizisk. Ska helst vara på läderband från fabrik, ej stål.
 
Skippa allt med batterier i; kvartsklockor är inte riktiga klockor ;)

Det finns ju den där kinesiska flygarkronografen med Seagull-verk i samma prisklass; det kan kanske vara något ?

http://www.watchunique.com/seagull-1963.html

Vänligen
Forumets undersköterska

Jag har ägt en Seagull M182SK men jag klickade inte riktigt med den. Men det är hög kvalitet för ett lågt pris, det är helt klart.

Tycker om quartz på det sättet att de är rätt överlägsna på att hålla tiden.
 
Senast ändrad:
Den här hade jag funderingar på ett tag. Dock ej från Schweiz men japanerna kan ju quartz dom med.
sndf87.jpg

Seiko sndf87
 

månljus

Panerai
Om du gillar designen så har Certina ett flertal liknande klockor. Slänger in några bilder för att göra det lite roligare. Finns säkert fler, tog bara några.

c024.447.16.051.03_1.jpg

c024.447.17.051.33-b.jpg

image_5387.jpg

c001_639_16_057_02_office_rgb_.jpg
 
Nu börjar vi närma oss. Certinorna ovan var alla snygga. Vet inte varför men har en större förkärlek för Tissot. Kanske för att min far fick en Guld-Tissot när han pensionerades. Har en viss sentimentalitet för vissa märken.
 

månljus

Panerai
Visade modellen på bild för en polare och hans kommentar var att den såg "lite nittiotal" ut. Blev lite ställd. Tycker den ser rätt tidlös ut och rätt inspirerad av Speedy.
 
Har nog i princip bestämt mig. Nu är bara frågan om man ska ta den vita eller svarta modellen. Vad tycker ni?
Här är den vita:
T039_417_16_037_02.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har nog i princip bestämt mig. Nu är bara frågan om man ska ta den vita eller svarta modellen. Vad tycker ni?
Här är den vita:
T039_417_16_037_02.png
Blev väl inte helt övertygad av designen, men den kanske ser bättre ut live. Får du en ny tissot-krono för 2500:- känns det inte som du kan göra en dålig affär, bara att köpa om du gillar den. :)

Skulle valt svart isf.
 
Då får det nog bli svart. En sista fråga innan jag lägger en beställning. Lite OT men jag chansar eftersom jag inte kunde hitta mycket info genom sökfunktionen och vill undvika att starta en ny tråd: Har nån erfarenhet från att beställa från klockorochsmycken.se ? De verkar vara auktoriserade återförsäljare vilket bådar gott. Klockan finns till ett hyfsat fördelaktig pris där.
 
Då får det nog bli svart. En sista fråga innan jag lägger en beställning. Lite OT men jag chansar eftersom jag inte kunde hitta mycket info genom sökfunktionen och vill undvika att starta en ny tråd: Har nån erfarenhet från att beställa från klockorochsmycken.se ? De verkar vara auktoriserade återförsäljare vilket bådar gott. Klockan finns till ett hyfsat fördelaktig pris där.

Jag hade inte vågat handla där. Inte för att jag har någon egen erfarenhet, däremot har de endast 5.20/10 poäng på Prisjakt. Hellre betala lite mer och vara på den säkra sidan!
 

Bjoerling

Cartier
Då får det nog bli svart. En sista fråga innan jag lägger en beställning. Lite OT men jag chansar eftersom jag inte kunde hitta mycket info genom sökfunktionen och vill undvika att starta en ny tråd: Har nån erfarenhet från att beställa från klockorochsmycken.se ? De verkar vara auktoriserade återförsäljare vilket bådar gott. Klockan finns till ett hyfsat fördelaktig pris där.

Beställde en klocka till tjejen därifrån i fredags. Ringde och pratade med en trevlig tjej i butiken som kunde styrka att klockan fanns i lager. Jag beställde, klockan skickades samma dag och jag hämtade ut den hos mitt DHL-ombud igår måndag. Certet var stämplat i fredags och allt såg bra ut. Så baserat på min erfarenhet så säger jag kör :)
 
Topp