• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis har lagt upp sin klock-kvalité

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Var på katalogsläpp tidigare ikväll. En nos Autavia som legat osåld i gammal Urhandel.
IMG_0936.JPG
IMG_0939.JPG
IMG_0940.JPG
Visst saknar väl den där Autavian Heuermärket på kronan? Konstigt för en NOS.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Har den ena Speedyn utbytt chronosekund?Droppformad brukar höra till 321 reffarna. Eller brister jag i min Speedykunskap @Patrik J ?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Var det någon som tittade på universal nr 77? Tavlan ser inte riktigt bra ut på foto.

Kollat nr 80, 40, 109, 117?
Rafsade runt lite ostrukturerat så såg ej.

@Per jag gick nog faktiskt mest igång på rödsuben. Riktigt fin!
Kul med nos-autavia! Gravyren på baklocket perfekt, oskavt originalband med tryck. Inget jag sett förut. Brukar ju oftast tycka bäst om välpatinerade saker men de två var roligt att se:)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hur var Jo Siffert? Tycker den ser kanon ut på bilderna. Fuchsia-pepsin?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Ingen aning. Inte den mest populära referensen. Vad tror @Darren Cal.11/12 och @Karatekid den slutar på? Och borde den inte ha Heuermärkt krona som @Criss Cross påpekade?
IMG_0938.JPG
Den borde ha en heuermärkt krona och den är ju inte riktigt NOS även om den är väldigt nära. Riktigt kul klocka men kanske inte för de här pengarna? Vet inte vad den kan tänkas landa på men spontant känner jag som criss cross att utropet är för högt för lilla Sverige.
 
Topp