• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis har lagt upp sin klock-kvalité

JohanHLM

Rolex
https://www.instagram.com/p/BT9iSYlBWC6/?taken-by=bukowskiswatches

Skärmavbild 2017-05-15 kl. 20.53.48.png
Tack!
Anade att den skulle vara i fint skick men kanske inte så pass bra.
 

soder

Cartier
94 Omega 2852
Har kikat efter en fin 2852 ett tag men skulle helst ha en i stål eller helguld. Skicket på denna gör dock att det rycker i köptarmen. Egentligen den enda av dessa klockor som jag känner mig ha rätt bra kläm på var slutpriset landar.
IMG_0927.JPG

Fin klocka!

Nu är jag ju en amatör, och ny på det här, men säger inte många guider att tavlan är ommålad om man det vertikala strecket inte precis touch:ar Y:et i "OFFICIALLY" ?

/Söder
 

Ola G

Cartier
Gillar den blåa Omegachronon och Doxan, ngn som ser några uppenbara fel på dessa?
Med vänlig hälsning
Ola G
 

soder

Cartier

Sitter och tittar också. Alltså, vad var det för större skillnad på den GMT som gick för 105.000:- och den som gick för 40.000:- ?

https://www.bukowskis.com/sv/auctio...etual-gmt-master-chronometer-armbandsur-40-mm
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...etual-gmt-master-chronometer-armbandsur-40-mm

EDIT: Ser nu att det var andra visare...

/Söder
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Den för 360.000:- ja, men inte GMT för 140.000:- väl? Den är inte i något NOS-skick...

/Söder
Nä. Den såldes en bit över marknadspris. Speciellt som visarna är väldigt trötta och ev relumade. Fuchsia-inserts är heta just nu och vissa betalar 3-4k usd för dessa. Dock betyder det fortfarande att någon betalade över 100k för en för all del opolerad GMT men med klara brister. Bara att hoppas att denne blir nöjd med sitt köp.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tyckte mycket gick billigt idag, var första förloraren på bra mer än jag trott.
Bra kvalitet gick över marknadspris och dålig klart under. Sjukaste för dagen måste vara Breitling for Bentley som gick osåld med ett bud på 185 när utrop var 200.. Den ägaren lär bli besviken dagen han ska försöka sälja den klockan privat. :)

Eller sjukast.. Sjukast är självklart det fantastiska priset på rödsubben. Hatten av!
 

JohanHLM

Rolex
Bra kvalitet gick över marknadspris och dålig klart under. Sjukaste för dagen måste vara Breitling for Bentley som gick osåld med ett bud på 185 när utrop var 200.. Den ägaren lär bli besviken dagen han ska försöka sälja den klockan privat. :)

Eller sjukast.. Sjukast är självklart det fantastiska priset på rödsubben. Hatten av!
Jag tog för givet att det inte fanns något bud utan att utropet var 185-190. Har precis som du säger svårt att någon skulle betala i närheten av det priset vid en privat försäljning.
 

JohanHLM

Rolex
Finns en del intressant men det är några stycken som lockar lite extra och dumt har jag på flera av dom dålig koll på var de kan tänkas sluta prismässigt. Det vore därför kul att höra era tankar!

6 Heuer 2447 S
Stämmer det att denna är en sk. "First Execution"? Jag trodde att det var de första från 63-64 med en helvit äggskalsliknande tavla.
IMG_0924.JPG


51 Doxa Poseidon
Har inte sett någon till salu de senaste åren och det bör väll inte finnas allt för många i lådorna. Trist med lumesläpp på visaren och länken hade gärna fått vara i bättre skick.
IMG_0925.JPG


81 UG Polerouter Sub
Svårt att avgöra hur tavlan ser ut under det slitna och krackelerade glaset men jag gillar den lite udda förskjutna boettformen. Gick väll någon på Kaplans kvalitet i fjol om jag inte har fel för mig.
IMG_0926.JPG


94 Omega 2852
Har kikat efter en fin 2852 ett tag men skulle helst ha en i stål eller helguld. Skicket på denna gör dock att det rycker i köptarmen. Egentligen den enda av dessa klockor som jag känner mig ha rätt bra kläm på var slutpriset landar.
IMG_0927.JPG


102 Omega 145.029
Tycker detta är en underskattad modell och jag går igång lite på att plasten och tag sitter kvar trots att det troligtvis innebär att jag inte kommer använda den.
IMG_0928.JPG


128 Rolex 1675
Jag tycker generellt att Rolex är jäkligt tråkiga sett till priset men denna GMT med fuschia inlägg fick det verkligen att pirra till. Är rädd för att den hör det hos fler och blir betydligt dyrare än utropspriset.
IMG_0929.JPG


Som sagt, tankar och idéer kring ovanstående klockor och vilket slutpris ni tror respektive klocka hamnar på vore kul att höra!
Givetvis sprang priserna iväg på samtliga klockor jag spanat in. Pie-Pan hade jag räknat med någonstans kring 12-14 k som slutpris men de övriga blev betydligt dyrare än jag räknat med.
 

christer12

Cartier
Den röda subben var en kollegas och är använd så NOS är den inte. Fantastiskt pris på denna. Naturligtvis är det den intressanta proveniensen som gör att den rusade i pris! Vid en auktion säljs allt för "marknadspris" eftersom det är det som marknaden betalar vid slagögonblicket. Något fast marknadspris finns inte, det rör sig konstant med varje affär. Däremot ett bedömt säljpris.
Varför vill man betala extra för den historien?
 
Topp