• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis har lagt upp sin klock-kvalité

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
360k. Dvs 441 inkl premium. Måste vara världsrekord för en rödsub. Stort grattis till säljaren och Bukowskis. Hoppas att köparen blir nöjd.
Den röda subben var en kollegas och är använd så NOS är den inte. Fantastiskt pris på denna. Naturligtvis är det den intressanta proveniensen som gör att den rusade i pris! Vid en auktion säljs allt för "marknadspris" eftersom det är det som marknaden betalar vid slagögonblicket. Något fast marknadspris finns inte, det rör sig konstant med varje affär. Däremot ett bedömt säljpris.
Är det inte så att den gick för det priset för att den hade punched papers i kombination med skicket förstås? Allt annat känns sjukt orimligt...
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Eller att någon bara var tvungen att ha den. Du ser inte andra feet first rödsubbar gå för den pengen. Även om denna var sjukt mint. Priset är högt.
Det riktigt intressanta är väl att det var minst TVÅ som kände att de ville ha den till det priset... Det finns alltså någon där ute som är villig att betala >400k för en liknande... :greedy::greedy::greedy:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det riktigt intressanta är väl att det var minst TVÅ som kände att de ville ha den till det priset... Det finns alltså någon där ute som är villig att betala >400k för en liknande... :greedy::greedy::greedy:
Onekligen intressant. Jag tror att det var kombinationen av en otroligt fin klocka och den svenska proveniensen som lockade. Det finns inget resell-värde i det där på ett bra tag. För all del roligt att det är folk som faktiskt vill ha saker som vinner och inte bara dealers som sedan säljer det vidare.

Det känns ändå som den som köpt har mer pengar än know-how. Eller sjukt mycket know-how då denne vet mer än alla andra. ;)
 
Senast ändrad:

evki

Audemars
2-Faktor
Man ska inte glömma att vi köper klockor som vi vill ha, inte behöver ha. Inte säkert att en sub i sådan skick skulle dyka up igen snart. Det tar bara två som tänker så - och voilà 440k blev notan.
 

Fritz1

Omega
Jag är fortfarande chockad över att en 1675 gick för 40k...det måste varit många år sen en 1675 såldes på auktion för det priset, oavsett servicedelar eller inte...
 

Martin Lovasz

Audemars
Funderar på att lägga ut min Hour Angle på Bukowskis men vet inte vad den kan vara värd idag?
1111.png
 

Martin Lovasz

Audemars
Det lär du få veta när den klubbas, det är det fina med auktioner :D
Ja men man vill inte slumpa bort den. :)
Har du lådan med flygplanet och tillbehör också?
Denna kommer med flygplanet i en riktigt tung attachéväska. Jag är bara den andra ägaren av den för den har legat i ett förråd efter urmakaren som vann de i en säljtävling bara la bort den.

Här är tråden där jag visar klockan.
https://klocksnack.se/threads/hour-angle.59495/#post-1532555
 

thomastheswede

Audemars
Eller att någon bara var tvungen att ha den. Du ser inte andra feet first rödsubbar gå för den pengen. Även om denna var sjukt mint. Priset är högt.

Har befunnit mig under en (jobb-)sten den senaste månaden så inte hunnit med att hänga med i auktionssvängarna här hemma.

Som sagts tidigare, det här är ju nåt sorts världsrekord, men jag fattar inte varför? Riktigt bra skick, absolut, och ett punchat cert (men det mesta i pappersväg saknas ju) och en proveniens som många klockor saknar men inte en SÅÅÅÅ speciell story ändå tycker jag.?.

Helt uppenbart så att några andra tyckte det och började bjuda emot varandra men är det någon som kan förklara vad som var "the thing" med denna klocka? Eller var det bara två pers som var riktigt sugna? (alltid risken/möjligheten med auktioner...)
 
Topp