• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bukowskis Important Timepieces 627, vad skoj finns det där.

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Konkurrenter funkar mycket bättre , under pandemi Kaplans bjuder på grattis frakt, och får man vara hemma 2 arbetsdagar efter betalning.
Känns irrelevant om man hittar en klocka man vill ha. Men vi är alla olika. Kändes bara som detta var skrivet i affekt. Håller med om att 10 dagar är lång tid, men man skall inte överdriva.

Väntar med spänning vad det är för fin klocka du köpt! Känns som det var alldeles för länge sedan jag köpte något...
 

andskand

Cartier
Känns irrelevant om man hittar en klocka man vill ha. Men vi är alla olika. Kändes bara som detta var skrivet i affekt. Håller med om att 10 dagar är lång tid, men man skall inte överdriva.

Väntar med spänning vad det är för fin klocka du köpt! Känns som det var alldeles för länge sedan jag köpte något...
Överdriva ? På Bukowskis lovade att skickar klocka idag ,men Bring bekräftade att bara bokade transport.
"Hej,

Vi har mottagit en beställning från BMSTO som nu förbereder din leverans. Du kommer få ett nytt meddelande när vi har tagit emot och sorterat ditt paket. Då kan du också spåra din leverans."

På måndag blir 13 dagar !
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Känns irrelevant om man hittar en klocka man vill ha. Men vi är alla olika. Kändes bara som detta var skrivet i affekt. Håller med om att 10 dagar är lång tid, men man skall inte överdriva.

Väntar med spänning vad det är för fin klocka du köpt! Känns som det var alldeles för länge sedan jag köpte något...
Kanske reaktionen var överdriven men det är ju kasst när han köpt en tjänst som de saluför med leverans inom 24h och efter tio dagar har han inte hört något och efter att själv legat på så får man ett sånt svar..
Flera som har rätt tråkiga erfarenheter av Buckan, säljare som får vänta i månader på pengarna efter avslutad auktion utan att de hör av sig, likviditetsbrist?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kanske reaktionen var överdriven men det är ju kasst när han köpt en tjänst som de saluför med leverans inom 24h och efter tio dagar har han inte hört något och efter att själv legat på så får man ett sånt svar..
Flera som har rätt tråkiga erfarenheter av Buckan, säljare som får vänta i månader på pengarna efter avslutad auktion utan att de hör av sig, likviditetsbrist?
Förstod aldrig om det såldes en endagarsfrakt, kan inte minnas jag sett en.

Vad jag förstått är ett problem att köpare inte betalar. Med det sagt har jag själv ingen aning om Buckan är sämre än andra. Kommer ihåg att Stockholms Auktionsverk var väldigt långsamma iaf.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Förstod aldrig om det såldes en endagarsfrakt, kan inte minnas jag sett en.

Vad jag förstått är ett problem att köpare inte betalar. Med det sagt har jag själv ingen aning om Buckan är sämre än andra. Kommer ihåg att Stockholms Auktionsverk var väldigt långsamma iaf.
Han skrev att de erbjöd det via bring för 499 som han valde och nu 13 dagar senare ingen klocka.. Klart man har rätt att vara upprörd :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Han skrev att de erbjöd det via bring för 499 som han valde och nu 13 dagar senare ingen klocka.. Klart man har rätt att vara upprörd :)
Låter som sagt lite märkligt att erbjuda 24-frakt med Bring, aldrig hört talas om en expressfrakt från dem tidigare. Verkar i vilket fall vara lite slarvigt av Buckan, reagerade bara på att man vägrar köpa fina och ovanliga klockor bara för att en frakt tagit några dagar extra.
 
Senast ändrad:

Vinflaskan

Cartier
Förstod aldrig om det såldes en endagarsfrakt, kan inte minnas jag sett en.

Vad jag förstått är ett problem att köpare inte betalar. Med det sagt har jag själv ingen aning om Buckan är sämre än andra. Kommer ihåg att Stockholms Auktionsverk var väldigt långsamma iaf.

Vet att ångerrätten gör det jobbigt för säljaren. Utöver tiden som går innan köparen har hämtat sitt föremål så har ju köparen även 2 veckors ångerrätt på onlineauktionerna. Förut väntade Bukowskis med att betala ut pengarna till säljaren innan ångerrätten hade löpt ut vilket gjorde att väntetiden var minst 2 veckor, vet dock inte hur det är i dagsläget.

tråkigt att din upplevelse var så dålig @andskand , hoppas klockan är bättre och värd väntan :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Vet att ångerrätten gör det jobbigt för säljaren. Utöver tiden som går innan köparen har hämtat sitt föremål så har ju köparen även 2 veckors ångerrätt på onlineauktionerna. Förut väntade Bukowskis med att betala ut pengarna till säljaren innan ångerrätten hade löpt ut vilket gjorde att väntetiden var minst 2 veckor, vet dock inte hur det är i dagsläget.

tråkigt att din upplevelse var så dålig @andskand , hoppas klockan är bättre och värd väntan :)

Tror att de ger sig själv 30 bankdagar för utbetalning.
Att de skulle betala ut innan ångerrätten löpt ut känns orimligt. Stor risk att bli sittande med Svartepetter då.
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Min erfarenhet av Bukowski, konservativt och inte riktigt ser ser värdet i kundvård. Det är ju inte de 10 dagarna som är problemet, utan helt bristen på kommunikation. Alla som arbetar med kundvård vet att man kan lösa de mesta genom att underrätta kunden var man är i processen. Att man som kund själv måste jaga information på detta sätt, när man spenderat 100.000, är inget annat än dåligt och illa skött av Bukowski.
 
Topp