• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulang & sons

thomastheswede

Audemars
Igår trillade det in ett paket från B&S (fraktfritt desutom då de hade kampanj förra helgen) och jag blev helt hänförd när jag öppnade FedEX-boxeb. Snacka om att förstå värdet av att leverera prylarna i förpackning som kommunicerar en känsla och ett budskap... Lite som när man köpte sin första iPod i början av 2000-talet i den fantastiska kubformade vita lådan som sedan alla kopierade.
image.jpeg
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Igår trillade det in ett paket från B&S (fraktfritt desutom då de hade kampanj förra helgen) och jag blev helt hänförd när jag öppnade FedEX-boxeb. Snacka om att förstå värdet av att leverera prylarna i förpackning som kommunicerar en känsla och ett budskap... Lite som när man köpte sin första iPod i början av 2000-talet i den fantastiska kubformade vita lådan som sedan alla kopierade.
image.jpeg
Jag är så himla nöjd med mitt svarta vintage buckle strap. Ibland får jag för mig att byta lite, men det går en dag och sen åker det på igen.
 

POO

Panerai
Varför inte köpa från valfri hemslöjdade? Trevlig band, visst, men lite snygga foton med lite filter rättfärdigar knappast priset. Nått hantverk är där ju inte direkt att tala om heller, en grovt tillyxad bit gamal känga.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Varför inte köpa från valfri hemslöjdade? Trevlig band, visst, men lite snygga foton med lite filter rättfärdigar knappast priset. Nått hantverk är där ju inte direkt att tala om heller, en grovt tillyxad bit gamal känga.

Jag utgår från att du har testat ett Bulangstrap själv?

Visst, det finns säkert hemslöjdare som gör grejer i likvärdig kvalitet.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nej men vad är där att testa? En band av absolut enklast tänkbara konstruktion? Är det något superväder de använder?
Bulang sons är ett armband av mycket hög kvalitet och deras många olika färgningar ger lädret en egen karaktär. Jag tycker de är värda sitt pris.
 

POO

Panerai
Jag säger inte att de är dåliga, bara dyra. Att färgen på snöret är snygg är väl trevligt men motiverar det priset?
Se på bandet på GMTn ovan. De illa gjorda hålen till de två stygnen sitter inte ens ordentligt parallellt. Hemslöjdsnivå.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag säger inte att de är dåliga, bara dyra. Att färgen på snöret är snygg är väl trevligt men motiverar det priset?
Se på bandet på GMTn ovan. De illa gjorda hålen till de två stygnen sitter inte ens ordentligt parallellt. Hemslöjdsnivå.

"Grovt tillyxad bit känga"? Låter som att du tycker att det är rent skräp faktiskt.

Dyra? Ja absolut!

Värt pengarna? Kanske inte fullt ut nej!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag säger inte att de är dåliga, bara dyra. Att färgen på snöret är snygg är väl trevligt men motiverar det priset?
Se på bandet på GMTn ovan. De illa gjorda hålen till de två stygnen sitter inte ens ordentligt parallellt. Hemslöjdsnivå.
Jag har över tid beställt fyra olika Bulang sons läder och jag har varit mycket nöjd varje gång. Jag förstår överhuvudtaget inte resonemanget att köpa klocka för 30, 40, 50 eller till och med 100k och sedan snåla på armbandet...
 

POO

Panerai
Jag har över tid beställt fyra olika Bulang sons läder och jag har varit mycket nöjd varje gång. Jag förstår överhuvudtaget inte resonemanget att köpa klocka för 30, 40, 50 eller till och med 100k och sedan snåla på armbandet...
Bara för att man har råd betyder det inte att man behöver lura sig själv... Hade det varit ett riktigt fint hantverk i finaste läder så håller jag med. Men nu är det grovt tillyxade läderbitar av absolut enklaste modell. Två stygn i två snea hål är inget jag betalar premium för. Och den "patinerade" looken gör ju att man kan använda vilken spillbit som helst.
 
Topp