• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulang & sons

Como

Cartier
Nytt strap. B&S Diablo Vintage Hand-made Leather Strap 22 mm.

bs.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Har skrivit det tidigare och skriver det igen, har haft två stycken B&S. Både sändes tillbaka och pengarna återbetalades. B&S tar väldigt bra betalt för sina band. Då ska det inte se ut så här (se bild nedan), det ser för taskigt ut och saknar helt finish, även om man jämför med Ur&Penn. Nu är det ju helt valfritt att handla där, och är ni nöjda så är det ju huvudsaken. Personligen tycker jag att B&S jobbar mer på själva presentationen och allt omkring det än själva produkten, vilket borde vara det viktigaste.

DSC_0434-02.jpeg


IMG_3037.JPG
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Har skrivit det tidigare och skriver det igen, har haft två stycken B&S. Både sändes tillbaka och pengarna återbetalades. B&S tar väldigt bra betalt för sina band. Då ska det inte se ut så här (se bild nedan), det ser för taskigt ut och saknar helt finish, även om man jämför med Ur&Penn. Nu är det ju helt valfritt att handla där, och är ni nöjda så är det ju huvudsaken. Personligen tycker jag att B&S jobbar mer på själva presentationen och allt omkring det än själva produkten, vilket borde vara det viktigaste.

DSC_0434-02.jpeg


IMG_3037.JPG
Jag kan hålla med om att den ena bilden (din egen?) på natobandet kunde sett bättre ut. Vad beträffar mitt band är det inget anmärkningsvärt alls. Det här bandet och finishen är saluförd som lumberjack (skogshuggare) vilket ska vara rustikt, ruffigt och opolerat. Men visst, förstorar man en bild 200 ggr ser eg inget band särskilt snyggt ut. Tänk oxå på att inget Bulang sons band ser ut som tex ett Rios eller liknande. Deras USP är någonting helt annat. Sedan kanske inte alla gillar det, men det är ju en helt annan diskussion.
 
Senast ändrad:

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Sådärja, nyss kom stora paketet. Då jag reser ganska mycket så slog jag till på den stora resväskan. Jag ser fram emot att misshandla den rejält så den får fin patina! Här kommer lite pics:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg


Slog även till på en "restbit" läder. Ska testa lite och se vilken klocka den hamnar på.
image.jpg


Bulang skickade med några ringar krims krams som grädde på moset:
image.jpg

image.jpg
För att bumpa denna tråd!
Jag har kikat på denna väska men även den i camo mocka! Hur gillar du den?? Kvaliten osv? Den är ju rätt dyr så skulle vilja höra dina reflektioner:)
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Riktigt snygga dom stora 8a klocks väskorna och bra med facken flr band och eventuella verktyg! Men som sagt lite pricy med 830€ men det kan det kanske vara värt? Eller finns det betydligt billigare likvärda alternativ, någon som vill dela med sig av erfarenheter?
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
För att bumpa denna tråd!
Jag har kikat på denna väska men även den i camo mocka! Hur gillar du den?? Kvaliten osv? Den är ju rätt dyr så skulle vilja höra dina reflektioner:)
Funkar fint nu när jag reducerat till enbart 3 klockor. Man glömde av de som låg i gömda facken. Fin kvalitet och lite roligare än de klocklådor som påminner om vitrinskåp.
 

Sgt Poppa

Rolex
2-Faktor
Funkar fint nu när jag reducerat till enbart 3 klockor. Man glömde av de som låg i gömda facken. Fin kvalitet och lite roligare än de klocklådor som påminner om vitrinskåp.
Jag sneglar mest åt camomocka lådan! Riktigt fin! Även den bruna är ju super! Vet inte vilken jag ska välja! Men det är alltså bra value for money??
 

Mythos

Omega
Bumpar denna tråden. Är lite sugen på läderband till min FOIS. Kan man tänka sig att en sommarrea kan vara på gång snart?
 
Topp