• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova Accutron

Wildmannen

Breitling
Hej

Hittade den här efter min svärfar. Försökt leta info på nätet men hittar inte så mycket.

Stor boett, 44x53, och i ett gott skick. Finns det andra här på Klocksnack? Finns det något värde i den?

1bcf3990327d7fe93ddd9f07bf5706cf.jpg



fbdd06969d7f787a2efa660eebc2ea98.jpg


062f3046b6351856049674b211d61671.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Cool! Från tiden innan Bulova härmade andra klockor. Har inte så stor koll på värdet, men jag tror att värdet är ca 5000 kr för en fin vintage Bulova som den. Någon annan kanske har mer input?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Trevlig modell. Ser ut att vara en tidig 70-talare. Turning fork Cal 218 kom 1965 men designen på index och visare osar tidigt 70-tal. EPSA boetter (superkompressor)har högt samlarvärde så jag tippar att värdet är runt 10' med felfritt verk.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ball, inte minst iom att den har stämgaffelverket! Accutroner i kompressorboett verkar ligga ute för 8,5-13 kkr på chrono24. Vilket som brukligt får tas med några nypor salt, eftersom udda vintageur hos italienska handlare kan vara lite lustigt prissatta där.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Trevlig modell. Ser ut att vara en tidig 70-talare. Turning fork Cal 218 kom 1965 men designen på index och visare osar tidigt 70-tal. EPSA boetter (superkompressor)har högt samlarvärde så jag tippar att värdet är runt 10' med felfritt verk.
Vad säger dig att boetten är från ESPA? Det brukar ju stå på insidan av locket.

Ruggigt cool klocka måste jag säga! Härlig patinering och grymt formspråk! Om du säljer den så kommer du garanterat ångra dig om några år. Modellen är säkerligen rätt ovanlig.
 

McGyver

Rolex
Grattis till en fin klocka!

Tänk på att om den inte är "konverterad" så kommer den troligtvis att gå för fort på ett 1.5V batteri.
Den är gjord för att gå på 1.35V. Sök på Accucell och 218 så hittar du nya 1.35V batterier som passar - kostar en slant mer än vanliga batterier men det är det värt! ;)
 

Wildmannen

Breitling
Grattis till en fin klocka!

Tänk på att om den inte är "konverterad" så kommer den troligtvis att gå för fort på ett 1.5V batteri.
Den är gjord för att gå på 1.35V. Sök på Accucell och 218 så hittar du nya 1.35V batterier som passar - kostar en slant mer än vanliga batterier men det är det värt! ;)

Det är för sån här kunskap jag gillar klocksnack! Tack!

...och tack till alla andra som skrivit i tråden.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Vad säger dig att boetten är från ESPA? Det brukar ju stå på insidan av locket.

Ruggigt cool klocka måste jag säga! Härlig patinering och grymt formspråk! Om du säljer den så kommer du garanterat ångra dig om några år. Modellen är säkerligen rätt ovanlig.

Är ju en sådan märkning på insidan boettlocket :)

Wildmannen gratulerar till en cool klocka!
 

Wildmannen

Breitling
Kolla efter vintage å försök ta reda på vad som kan ha suttit på som original. Med en sån cool klocka är det värt! Sen kan du testa med wBay eller skrotvintage under tiden. Kör med eBay jag köpt här på K.S. på den här tills jag hittar originallänken.
image.jpg

Originallänken finns, dock är den för kort. Ska försöka hitta länkbitar till den, verkar dock vara ett långtidsprojekt...
 
Topp