• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova Moonwatch Re-Edition

marmot

Panerai
Små subdials, knepiga tryckknappar och 70-talsinfluerad boettform = inte riktigt min grej, om ngn nu undrade..
 
Beror ju även hur handleden är formad. mät hur bred handled du har där klockan skulle sitta istället.
Oj, jag kanske inte har varit jättetydlig, tänkte snarare så originalbanden går att använda på en handled med 15cm omkrets. Om klockan ser lite stor ut är inget problem för mig direkt. Provade en Oris Carl Brashear någon gång men även minsta hålet på armbandet var för stort... Tänkte så man slipper byta ut originalband mot något annat då jag tycker de var snygga.
 

Chumba

Rolex
Oj, jag kanske inte har varit jättetydlig, tänkte snarare så originalbanden går att använda på en handled med 15cm omkrets. Om klockan ser lite stor ut är inget problem för mig direkt. Provade en Oris Carl Brashear någon gång men även minsta hålet på armbandet var för stort... Tänkte så man slipper byta ut originalband mot något annat då jag tycker de var snygga.
Du kommer vilja köpa nya band till den, iallafall nytt läder. Velcrot är bra.
 
Bra att veta. Får se hur jag gör då. Verkar ju vara en kul klocka för ganska så liten peng ändå.
Tack för alla svar och att ni tog er tid. :)
 

Chumba

Rolex
IMG_20170304_092522-01.jpeg
Blev inspirerad av denna tråd att sätta på velcrot igen efter några månader med olika läder. Sitter riktigt skönt.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
En liten fråga bara, varför flyter inte sekund visaren på denna modell som det gör på andra Bulova modeller med 262khz urverk?
 

Atnot

Omega
2-Faktor
Är jag ensam om att ha blivit utan verktyget för att byta armband i min läderbandsversion? Vill så gärna pröva NATO-bandet men kan inte byta ut det. Mailade en avdelning som hjälper till med reservdelar. De kunde skicka ut ett verktyg till mig men det skulle ta ett bra tag innan de fick hem nya :(
 

Subsec

Rolex
2-Faktor
Riktigt fin klocka! Är sugen på ett inköp men velar mellan att köpa med länk eller med läder. Som jag läste tidigare i tråden så verkar bandstiften vara placerade närmare boetten på länkmodellen.
Ni som har länkmodellen, är det helt uteslutet att montera ett läderband eller går det ändå? Stör man sig på att länken har en annan nyans än boetten?
 

mega

Rolex
Riktigt fin klocka! Är sugen på ett inköp men velar mellan att köpa med länk eller med läder. Som jag läste tidigare i tråden så verkar bandstiften vara placerade närmare boetten på länkmodellen.
Ni som har länkmodellen, är det helt uteslutet att montera ett läderband eller går det ändå? Stör man sig på att länken har en annan nyans än boetten?
Har inte länkmodellen, men det borde väl gå att köpa böjda bandstift om det är tajt ?
 

Pawwen

Cartier
2-Faktor
Ser ut som att du dragit åt bandet hårt på den andra bilden. :eek: Ändå bekvämt? Är det som ett NATO?
Värsta blodtrycksmanchetten ;)

Snapseed.jpg
Snapseed.jpg
IMG_2260.JPG


Jag har länkmodellen och får precis i ett velkroband ... kommer aldrig använda länken och hade inte koll på det där med stiftens placering vid köp ...
 

seikodiverr

KS Explorers Club

seikodiverr

KS Explorers Club
Vi måste prata mer om detta med lugholens placering på de olika versionerna. Är det så att de är olika alltså? Att den som sälj med länk har hålen närmare caset?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Vi måste prata mer om detta med lugholens placering på de olika versionerna. Är det så att de är olika alltså? Att den som sälj med länk har hålen närmare caset?
Exakt så. Det är knepigt att få på ett nato på den med stållänk. Dessutom passar int länken inte på den som säljs med velcro.
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Exakt så. Det är knepigt att få på ett nato på den med stållänk. Dessutom passar int länken inte på den som säljs med velcro.
Varför man ska alltid läsa på innan man köper. Samtidigt är det så kul att köpa snabbt :)
Tidigare inlägg = ------> Är det någon som som sitter på en Bulova Moonwatch Velcro som är sugen på att byta mot en med stållänk? Pengar hit eller dit. Pengar hit eller dit vid behov. Är det prisskillnad på dem? Länk brukar vara dyrare, men den andra har en fetare box + TVÅ band :)
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Varför man ska alltid läsa på innan man köper. Samtidigt är det så kul att köpa snabbt :)
Tidigare inlägg = ------> Är det någon som som sitter på en Bulova Moonwatch Velcro som är sugen på att byta mot en med stållänk? Pengar hit eller dit. Pengar hit eller dit vid behov. Är det prisskillnad på dem? Länk brukar vara dyrare, men den andra har en fetare box + TVÅ band :)
Jag kanske skulle lägga lite tid på att korra mina inlägg också innan jag postar
 
Topp