• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova?

mega

Rolex
Gillar min "snorkel" men har aldrig haft något direkt sug efter någon annan modell.
R0011528_.jpg


Plus lite nördbonus: Accutron218 ServiceManual

//j
Det där är en äldre eller hur ? Inte nyutgåvan ? Superfin i alla fall.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Någon som har koll på om dom nyare accutronverken surrar/låter som dom gamla ? Accutron 2 kanske är en helt annan konstruktion utan stämgaffel ?

De surrar inte, och använder inte stämgaffel. De har vanliga kvartskristaller, men som jobbar med högre frekvens vilket ger högre noggrannhet. Att sekundvisaren sveper är mig veterligen bara att de driver sekundvisaren så, och har egentligen inget med tekniken att göra. Drar mer ström, dock, så det är stora batterier.
 

Fante

Breitling
Hej!

Ursäkta att jag bumpar tråden men har en fråga angående service/reparation av Bulova! Har en Bulova Royal Oak som jag skulle vilja lämna in på service men vet inte vart jag ska vända mig...Försökt att googla lite men hittar inget av värde. Är det bara att traska in på nymans/engströms/kron/u-name-it och be dom kolla på klockan eller är dessa för "fina" för att reparera/serva Bulova?
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Hej!

Ursäkta att jag bumpar tråden men har en fråga angående service/reparation av Bulova! Har en Bulova Royal Oak som jag skulle vilja lämna in på service men vet inte vart jag ska vända mig...Försökt att googla lite men hittar inget av värde. Är det bara att traska in på nymans/engströms/kron/u-name-it och be dom kolla på klockan eller är dessa för "fina" för att reparera/serva Bulova?
Bästa är att kolla upp vilka som är AD för Bulova i Stockholmstrakten och lämna in den där
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Ursäkta att jag bumpar tråden men har en fråga angående service/reparation av Bulova! Har en Bulova Royal Oak som jag skulle vilja lämna in på service men vet inte vart jag ska vända mig...Försökt att googla lite men hittar inget av värde. Är det bara att traska in på nymans/engströms/kron/u-name-it och be dom kolla på klockan eller är dessa för "fina" för att reparera/serva Bulova?

Kan rekommendera ABC på Hornsgatan, han kan Bulova
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen som har en bulova military eller chronograf varianten? Tycker det verkar svin coolt med en quartz där sekund visaren sveper som en dröm! :)
 

Påsen

Omega
Hallå , nu är jag bara en novis nybörjare . Men läste att deras Bulova Marine Star 98B178 Blev intagen till top10 i tidningen sportdiver 2013. :)
 

mega

Rolex
Som god vintagefantast så använder jag min Accutron från -72 ganska ofta.
Fick den servad i England för några månader sedan. Den går på sekunden sedan dess!
PICT9082.jpg

Nu har min fina 666 stannat (batteribyte hjälpte tydligen inte), minns att jag kollade snabbt med ABC på Hornsgatan och han ville ha runt 5000:- för helservice. Känns lite gränsfall. Var i England lämnade du in din ? Minns du vad det kostade ?
 
Nu har min fina 666 stannat (batteribyte hjälpte tydligen inte), minns att jag kollade snabbt med ABC på Hornsgatan och han ville ha runt 5000:- för helservice. Känns lite gränsfall. Var i England lämnade du in din ? Minns du vad det kostade ?
Hej!
Servicen, med frakt åt båda hållen, gick på runt 1000-lappen. Då fick jag med ett extra batteri också.
Här är han, min nya hjälte!

http://electric-watches.co.uk/
 
Topp