• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova?

Alligatorn

Cartier
En i "rosé" skulle inte sitta fel. Får se var priset landar efter ett tag och det kommit ut lite fina WS här på KS :)
 

Ruben

Rolex
Måste säga att man är lite småsugen på Titaniummodellen. Riktigt ball är den.
När finns dem hos AD? Juni/juli?
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Här är min nya

image.jpeg
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Jag köpte min via Tictail hos en uraffär i Porto, Portugal. Klockmäster i Globen säljer Bulova. De kanske har den.
Värd att leta efter. Framförallt gillar jsg fen flytande sekundvisaren. Finns inget hack i flytet överhuvudtaget. Jag gav 3300 med frakt.
 

mega

Rolex
Tack @BluesmanV8 för servicetipset. Fick tillbaka min gamla Snorkel 666 feet igår från Paul på Electric Watches. ca 700:- för helservice samt batteribyte och frakt, helt otroligt. Var lite orolig då klockan lagt av och inte gick igång efter batteribyte.
Paul verkar vara en hyvens prick, snabb service, bra kommunikation och mer än humana priser.
Klockan håller tiden läskigt bra, på sekunden detta dygn.
Hummar och sveper som om ingenting hade hänt. Säga vad man vill om batteriklockor, men Accutron äger :cigar:

DSC_0707.jpg
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Det var det jag var tveksam till innan jag slog till på den. Men det var inga problem. Jag tycker den är bekväm som 41 mm, fast den är 44.
 

Tassoli

Omega
"Respekterad" klocktillverkare med rik historia (Cpt. Dave Scott hade med sig en till månen t.ex). Visst har de gjort några "felsteg" men definitivt inget märke att undvika! :)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Nu blir jag lite orolig... Är det den limiterade varianten typ:
http://www.azfinetime.com/bulova-moon-watch-96b251-pre-order-july-availability/

Eller är det "den vanliga" ?
Jag frågar eftersom jag förhandsbokat men inte fått någon än. Var köpte du din ?
Jag köpte min på Klockmäster Globen. De hade fått/beställt två stycken. De är nu borta.
Det här med att den skulle vara limiterad vet jag inget om. Den är inte numrerad. Kan ju dock vara så att de ändå gjort ett antal, och stannar vid det.
Jag tror dock det kommer mer eftersom den blivit så populär.
Den är iallafall värd att leta efter. Den är sjukt fin. Gedigen och skön
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Samma här! Gillar Curve mer å mer om vi styr upp något är jag på! Enligt deras FB-sida släpps den i höst lagom till min födelsedag, med andra ord jag nu exakt vad ja ska köpa toll mig själv :p
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Ringde Klockmaster Globen idag och fick tråkiga nyheter. Dom kommer tyvärr sluta med Bulova så dom har inte tänkt/kommer inte ta in Curven :(
Någon som vet en annan AD för Bulova?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag får nog ta och göra det, tyvärr är det en bit från Stockholm. But if there is no other option, så får de väl bli ;)
 

mega

Rolex
Nu är det nära... (Bulova spacewatch):
Sir,
Thank you for your order. This lengthy back order for this piece is finally over, and we will see these in next week. We will be sending these out on an expedited service at no additional charge, and including a free gift as well. We thank you for your patience regarding this model. Please feel free to contact me via phone or email if you have any questions at all.

Best Regards
Gary Spahr
AZ Fine Time
1-800-486-3996
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Nu är det nära... (Bulova spacewatch):
Sir,
Thank you for your order. This lengthy back order for this piece is finally over, and we will see these in next week. We will be sending these out on an expedited service at no additional charge, and including a free gift as well. We thank you for your patience regarding this model. Please feel free to contact me via phone or email if you have any questions at all.

Best Regards
Gary Spahr
AZ Fine Time
1-800-486-3996
Har det blivit nån Bilova ännu.
Lägg upp lite bilder.
 

mega

Rolex
Har det blivit nån Bilova ännu.
Lägg upp lite bilder.
Lade faktiskt upp lite bilder för ett tag sedan, men det var nog Bulova spacewatchtråden.
Jag körde min med det svarta bandet som följde med, gillade den inte speciellt mycket, kändes som om bandet var ett tunt snöre.
Fick en nytändning när en medlem postade bilder på sin på brunt läder. Helt annan klocka. Beställde egna läder och nu har jag svängt helt. Tycker klockan är hur cool som helst.
Men bilder var det :D
Tyvärr är det stört omöjligt att ta krispiga bilder med min telefon :-(
DSC_1501.JPG
DSC_1506.JPG
 
Topp