• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bulova?

PeraP

Breitling
IMG_0921.JPG
Fick hem den här nyligen. Mycket nöjd. Har en ManU modell också
 

PeraP

Breitling
Klockan känns kvalitetsmässigt mkt bra. Lite fundersam kring bandet. Kanske blir bättre med tiden dvs mjukare och följsammare.
 

jek6094

Omega
Bumpar lite med några bilder på min första och hittills enda PVD'ade klocka. Magiskt tålig beläggning, hittills inte en enda ding eller ens en hairline nånstans. Trots ett relativt simpelt (Miyota 8215) men snyggt dekorerat urverk så går den riktigt bra, bara ett par sekunders avvikelse om dagen. :)
20170507_183024.jpg
20170507_183342.jpg

(98A139)
 
C

Coach

Guest
Är det någon som har koll på någon av dessa 2 modeller och som har några erfarenheter att dela med sig av ?
Bilder tagna från nätet.
98B258
IMG_2422.JPG
96B256
IMG_2423.JPG
 
Är det någon som har koll på någon av dessa 2 modeller och som har några erfarenheter att dela med sig av ?
Bilder tagna från nätet.

98B258 bärs stor, är rätt snygg i mitt tycke, men gummibandet (som jag vill minnas är integrerat) tyckte jag kändes rätt dåligt. Svårt att beskriva men det var inte en trevlig känsla - följsamhet, hudkontakt etc. Det känns mindre som ett gummiband och mer som en del af en gummislang eller hur man nu ska säga.

Du kan få tag i dom billigt (de går för en tusing bättre begagnad i Sverige och en ny får du nog för under 3K på nätet). Glaset är mineral, så räkna med repor. M.a.o. en fin och prisvärd strandklocka eller så, men inget mer än så.
 
C

Coach

Guest
98B258 bärs stor, är rätt snygg i mitt tycke, men gummibandet (som jag vill minnas är integrerat) tyckte jag kändes rätt dåligt. Svårt att beskriva men det var inte en trevlig känsla - följsamhet, hudkontakt etc. Det känns mindre som ett gummiband och mer som en del af en gummislang eller hur man nu ska säga.

Du kan få tag i dom billigt (de går för en tusing bättre begagnad i Sverige och en ny får du nog för under 3K på nätet). Glaset är mineral, så räkna med repor. M.a.o. en fin och prisvärd strandklocka eller så, men inget mer än så.
Jag valde den andra modellen 96B256 och är supernöjd :)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Inte för jag brukar gå efter marknadsföring. Men sitter och kollar på Blade Runner nu för 17e gången typ. Blir sugen på en Bulova.

Vad får man ge för en elektronisk vintage Accutron i bra skick?

Tycker de har en del snygga nya modeller också förutom de som är homage.
 

Zalath

Panerai
Inte för jag brukar gå efter marknadsföring. Men sitter och kollar på Blade Runner nu för 17e gången typ. Blir sugen på en Bulova.

Vad får man ge för en elektronisk vintage Accutron i bra skick?

Tycker de har en del snygga nya modeller också förutom de som är homage.
Accutron är jättebilliga! För några tusen kan du välja och vraka. Jag har en Precisionist och en Accutron (inte II alltså) och funderar på om jag inte skulle skaffa en tredje Bulova.. =)
 

mega

Rolex
Inte för jag brukar gå efter marknadsföring. Men sitter och kollar på Blade Runner nu för 17e gången typ. Blir sugen på en Bulova.

Vad får man ge för en elektronisk vintage Accutron i bra skick?

Tycker de har en del snygga nya modeller också förutom de som är homage.
Lite fel tråd, men måste få visa en bild av min Snorkel 666, asgrym med svepande sekundvisare och hummande ljud. Går väldigt exakt med.

DSC_0189.JPG
 
Topp